توسعه گردشگری؛ از اهداف جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان
کد خبر: 3837279
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵

توسعه گردشگری؛ از اهداف جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان

گروه فرهنگی- فرماندار مریوان، توسعه گردشگری شهر مریوان را یکی از اهداف اصلی جشنواره تئاتر خیابانی عنوان کرد و گفت: ما هر چه بیشتر بتوانیم این جشنواره‌ها را معرفی کنیم، به توسعه گردشگری شهر مریوان کمک ld`a,n.

به گزارش ایکنا از کردستان، آرتیکاس اقبال، فرماندار شهرستان مریوان امروز، سوم شهریورماه در جمع خبرنگاران استان کردستان اظهار کرد: از دیرباز آرزوی برگزارکنندگان این بوده که بخش گردشگری به جشنواره اضافه شود که خوشبختانه با تبلیغات صورت گرفته ما امروز شاهد این هستیم که همزمان تورهای گردشگری از نقاط مختلف کشور در مریوان حضور پیدا کرده‌اند و امیدواریم این مسئله کماکان ادامه داشته باشد.
وی توسعه گردشگری شهر مریوان را یکی از اهداف اصلی جشنواره تئاتر خیابانی عنوان کرد و افزود: ما هر چه بیشتر بتوانیم این جشنواره‌ها را معرفی کنیم، می‌توانیم به توسعه گردشگری شهر مریوان کمک کنیم.
فرماندار مریوان در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر تعداد تخت مورد نیاز برای مسافران در شهر مریوان کم است و ما از ظرفیت بخش دولتی استفاده کرده‌ایم، عنوان کرد: این روزها تمامی تخت‌های هتل‌های شهر مریوان پر شده و اگر چنانچه خوابگاه‌های بخش دولتی نبودند قطعا نمی‌توانستیم پاسخگوی نیاز جشنواره باشیم.
وی بیان کرد: چون مریوان یک شهر گردشگری است و به اصطلاح تجار، یک بندر خاکی است، تمام تلاش خود را می‌کنیم که زیرساخت‌های گردشگری را فراهم کنیم.
اقبال ادامه داد: امیدواریم تا سال‌های آینده بتوانیم با افزایش چند هتل و اقامتگاه‌ و محل استراحت، این مشکلات را حل کنیم.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود ذکر کرد: قطعا نگاه دولت بر این است که بخش گردشگری بتواند توسعه ایجاد کند که یکی از ملزومات توسعه، بخش گردشگری است و دولت هم همین نگاه را برای توسعه در تمامی بخش‌ها دارد.
فرماندار مریوان عنوان کرد: یکی از اولویت‌های دولت این است که بتواند هرچه سریعتر جاده جدید سنندج - مریوان را به بهره‌برداری برساند که در طول دو، سه سال اخیر چند برابر سال‌های گذشته اعتبار برای آن جذب شده است و امیدواریم هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.
وی در پایان یادآور شد: توجیه اقتصادی برای ایجاد یک فرودگاه بزرگ در شهر مریوان وجود ندارد، چون براساس نظر کارشناسان هم زمین موردنیاز برای فرودگاه بسیار گران است و هم تعداد مسافر هواپیما برای این شهر کم است و این شهر به فرودگاه نیاز ندارد.
یادآور می‌شود؛ چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان از یکم الی پنجم شهریورماه جاری با حضور هنرمندان و گروه‌های نمایشی ۱۷ استان و ۱۱ کشور در پایتخت تئاتر خیابانی کشور (مریوان) در حال برگزاری است.
انتهای پیام

captcha