رشد فرهنگی؛ زمینه‌ساز توسعه استانی
کد خبر: 3838176
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹

رشد فرهنگی؛ زمینه‌ساز توسعه استانی

گروه فرهنگی ــ نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل برای رسیدن به توسعه همه‌جانبه، رشد فرهنگی و هنری است که می‌تواند زمینه‌ساز توسعه استانی و ملی باشد.

به گزارش ایکنا از کردستان، منصور مرادی، نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی شامگاه گذشته، پنجم شهریورماه در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با اشاره به اهمیت توسعه همه‌جانبه اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل برای رسیدن به توسعه همه‌جانبه، رشد فرهنگی و هنری است که می‌تواند زمینه‌ساز توسعه استانی و ملی باشد.

وی افزود: از سال ۹۵ و بعد از برگزاری نشستی با وزیر فرهنگ و ارشاد، اعتبار برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، سالانه به صورت جاری از سوی وزارت خانه تأمین می‌شود.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین قول‌های مساعدی نیز گرفته شده تا مبالغ جهشی را هم برای جشنواره تئاتر خیابانی مریوان داشته باشیم.

وی ادامه داد: برگزاری این جشنواره در نقطه صفر مرزی برخلاف تصور برخی از افراد که این استان را نا امن خوانده بودند، نشان دهنده امنیت پایدار در منطقه است.

فاتح بادپروا، دبیر چهاردهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان هم در ادامه اظهار کرد: امسال رویکرد ما در جشنواره بر بخش گردشگری متمرکز بود تا مردم و بازار و اقتصاد شهر مریوان از آن استفاده لازم را ببرند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه گردشگری هنر سال‌های آینده در مریوان اتفاق بیفتد، گفت: همچنین می‌طلبد که ردیف بودجه خاصی برای جشنواره مریوان اختصاص یابد تا سال‌های آینده در تأمین هزینه‌های جشنواره با مشکل مواجه نشویم.

بادپروا در پایان سخنان خود با بوسیدن خاک صحنه، از دبیری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان خداحافظی کرد.
انتهای پیام

captcha