بصیرت لازم از مفاهیم والای عاشورا دریافت می‌شود
کد خبر: 3838501
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳

بصیرت لازم از مفاهیم والای عاشورا دریافت می‌شود

گروه اجتماعی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با تأکید بر اینکه باید بصیرت لازم را از مفاهیم والای عاشورا دریافت کرد، گفت: طرح بصیرت عاشورایی از دهم شهریورماه تا هفتم آبان ماه امسال در این استان اجرا می‌شود.

بصیرت لازم از مفاهیم والای عاشورا دریافت می‌شود

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت الاسلام اسماعیل تدینی، ظهر امروز 7 شهریور در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به در پیش بودن ایام محرم، همه مردم تلاش می‌کنند تا از مفاهیم دینی و عزاداری‌های حسینی بهترین بهره را ببرند و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان هم تلاش دارد تا به‌عنوان خادم‌الحسین (ع) و بر اساس نیت واقفان، گام‌هایی در این راستا بردارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با تأکید بر اینکه باید بصیرت لازم را از مفاهیم والای عاشورا دریافت کرد، افزود: طرح بصیرت عاشورایی از دهم شهریورماه تا هفتم آبان ماه امسال در این استان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: طرح بصیرت عاشورایی در 70 بقعه متبرکه استان سمنان اجرا که اجرای طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه در اولویت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان قرار دارد و سپس در مساجد و تکایا نیز پیگیری خواهد شد.

تدینی با تأکید بر لزوم فضاسازی، تبلیغات، اطلاع‌رسانی و فعالیت‌هایی نظیر سیاه‌پوش‌سازی بقاع متبرکه در این ایام متذکر شد: 37 نفر روحانی به مناسبت ایام ماه محرم وارد این استان خواهند شد و در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان استان مشغول تبلیغ می‌شوند.

ی با بیان اینکه 22 نفر از مبلغان از قم و 15 نفر بومی استان سمنان هستند، افزود: دانش‌آموختگان هم‌استانی در حوزه تبلیغ به شهرستان‌های مختلف این استان اعزام می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان  با اشاره به اینکه در دهه دوم ماه محرم، برنامه «لبیک یا حسین (ع)» با محوریت آغاز برنامه‌های محرم به همت ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر استان سمنان اجرا می‌شود یاداور شد: همایش شیرخوارگان حسینی در روز ششم محرم در سراسر استان سمنان اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از برگزاری همایش «احلی من العسل» ویژه نوجوانان حسینی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش این استان خبر داد و گفت: برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در روزهای تاسوعا و عاشورا به اوج کار خود می‌رسد و با توجه به علاقه‌مندی مردم به امامزادگان و بقاع متبرکه، ویژه‌برنامه‌هایی در این روزها اجرا می‌شود.

تدینی برگزاری مراسم شام غریبان را از دیگر برنامه‌ها دانست و افزود: همایش «رهروان زینبی» در روز دوازدهم محرم ویژه بانوان در استان سمنان برگزار می‌شود.

به گفته وی؛ خیمه‌های معرفت که هر ساله در طرح «آرامش بهاری» در ایام نوروز در استان سمنان برپا می‌شد، امسال در طرح بصیرت عاشورایی هم در استان سمنان دایر می‌شود و تلاش می‌کنیم تا با حضور کارشناسان مربوطه در راستای ترویج فرهنگ حسینی و تبلیغ سنت حسنه وقف، ایثار و شهادت در این خیمه‌ها اقدام شود.

تدینی متذکر شد: اگر جلوی برخی از خرافات در عزاداری‌ها گرفته نشود، به‌تدریج جزو اصول دینی مردم خواهد شد که بر این اساس همه باید در زمینه مقابله با خرافاتی که در امر عزاداری‌ها وجود دارد، ورود کنند و رقابت هیأت‌های مذهبی نیز در عزاداری‌ها بیشتر بر محتوا معطوف شود.

انتهای پیام

captcha