برپایی مراسم بصیرت عاشورایی در 45 امامزاده خراسان‌شمالی
کد خبر: 3838738
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸

برپایی مراسم بصیرت عاشورایی در 45 امامزاده خراسان‌شمالی

گروه فرهنگی ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم، مراسم بصیرت عاشورایی در 45 بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

برپایی مراسم بصیرت عاشورایی در 45 امامزاده خراسان‌شمالی

حجت الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهار کرد: محرم امسال 45 بقعه متبرکه استان میزبان برگزاری مراسم بصیرت عاشورایی است که در برخی از بقاع همراه با مراسم عزاداری خیمه‌های معرفت با حضور روحانیان، مشاوران مذهبی و مبلغان برپا می‌شود.
وی با بیان اینکه این مبلغان در ارتباط با مسائل شرعی، اعتقادی، امور وقف و مسایل خانواده و کودک به مردم مشاوره می دهند، اظهار کرد: در طرح بصیرت عاشورایی، 32 مبلغ بومی وغیر بومی نیزاز قم و مشهد جهت ارائه مشاوره و اجرای طرح با این سازمان همکاری می‌کنند.
آسوده اقامه نماز جماعت و نماز ظهر عاشورا دربقاع استان اجرای طرح امینانه اطعام و عزاداری واقفین، برپایی ۱۵ ایستگاه صلواتی، برگزاری جلسات توجیهی برای مبلغین، توزیع بروشور و معرفی بقعات در دو هزار نسخه و برپایی غرفه‌های فرهنگی را از دیگر برنامه‌های این ایام ذکر کرد.
وی با بیان اینکه چهار برنامه ویژه در دهه نخست محرم برگزار می‌شود، عنوان کرد: برپایی همایش شیرخوارگان حسینی در اول محرم، از برنامه‌های محوری دهه اول است که امامزاده سید عباس(ع) در بجنورد میزبان این همایش است.
آسوده تجمع لبیک یا حسین در روز دوم محرم، همایش نوجوانان حسینی با عنوان اهلی من عسل در روز ششم محرم و برنامه ویژه تجمع رهروان زینبی دردوازدهم محرم را از دیگر برنامه های پیش بینی شده برشمرد.
وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با تبلیغات اسلامی به منظور کمک به هیئت‌های مذهبی از محل موقوفات منطبق بر نیات واقفان به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های در نظر گرفته شده، پرداخت.
انتهای پیام

captcha