آغاز طرح «بصیرت عاشورایی» در ۶۰ بقعه و مسجد سیستان‌ و بلوچستان
کد خبر: 3839306
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵

آغاز طرح «بصیرت عاشورایی» در ۶۰ بقعه و مسجد سیستان‌ و بلوچستان

گروه فرهنگی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان گفت: همزمان با آغاز ماه محرم، سوگواره «بصیرت عاشورایی» در ۶۰ مسجد و بقعه متبرکه سطح استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌ و بلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: طبق سنت هر ساله، همزمان با آغاز ماه محرم، سوگواره «بصیرت عاشورایی» در مساجد و بقاع متبرکه سطح استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال 60 مکان متبرکه اعم از مسجد و بقعه میزبان این طرح است، افزود: برنامه‌هایی که در قالب این طرح اجرا می‌شود، شامل ویژه‌برنامه «لبیک یا حسین»، «شیرخوارگان حسینی»، «أحلی من العسل» و «رهروان زینبی» است.

مدیرکل اوقاف استان اظهار کرد: ویژه‌برنامه «لبیک یا حسین» دوم محرم، «احلی من العسل» یا همایش نوجوانان حسینی با همکاری آموزش و پرورش در هفتم ماه محرم و همایش «رهروان زینبی» نیز دوازدهم این ماه برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه و همچنین اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان در موضوعات روضه‌خوانی، عزاداری و اطعام عزاداران از جمله اهداف اجرای طرح بصیرت عاشورایی است.

مؤمنی‌مقدم گفت: با اجرای این طرح در حقیقت به‌دنبال آن هستیم که بصیرت جامعه نسبت به قیام عاشورا را افزایش دهیم؛ قیامی که توسط پاک‌ترین انسان‌های زمانه صورت گرفت و پیام آن آزادگی و تن ندادن به حکومت ظلم و فساد بود.

انتهای پیام

captcha