ثبت‌نام ۳ هزار لرستانی در سامانه «سماح»
کد خبر: 3839406
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲

ثبت‌نام ۳ هزار لرستانی در سامانه «سماح»

گروه اجتماعی ــ مدیرکل حج و زیارت لرستان، گفت: حدود سه هزار نفر از هم‌استانی‌ها برای شرکت در پیاده‌روی اربعین و تشرف به عراق در سامانه «سماح» ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام 3000 لرستانی در سامانه «سماح»به گزارش ایکنا از لرستان، محمد خسروی، مدیرکل حج و زیارت استان، دوشنبه، یازدهم شهریورماه، در جمع خبرنگاران، با اشاره به این‌که حدود سه هزار نفر از هم استانی‌ها برای شرکت در پیاده‌روی اربعین و تشرف به عراق در سامانه «سماح» ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: علاوه‌بر این تعدادی متقاضی نیز داشته‌ایم که چون اعتبار گذرنامه آن‌ها به اتمام رسیده بود برای دریافت گذرنامه جدید اقدام کرده‌اند.

وی با بیان این‌که زائران پس‌ از ثبت‌نام در سامانه سماح و با در دست داشتن گذرنامه خود می‌توانند از دهم محرم با مراجعه به مرزهای خروجی به عراق مشرف شوند، گفت: مرز خروجی زائران لرستانی مرز مهران است و زائران می‌توانند از نوزدهم شهریورماه مصادف با دهم محرم تا هفتم آبان‌ماه، در عراق حضور داشته باشند که از سوی ستاد اربعین برنامه‌ریزی خیلی خوبی برای اسکان و تأمین نیازهای زائران شده است.

خسروی با اشاره به این‌که ثبت‌نام در سامانه سماح برای تمام زائران اربعین الزامی است، ادامه داد: این افراد به کشور دیگری می‌روند؛ لذا اگر می‌خواهند خدمات درمانی بگیرند باید در سامانه ثبت‌نام کرده باشند.

مدیرکل حج و زیارت استان با بیان این‌که هزینه ثبت‌نام در سامانه سماح ۲۵ هزار تومان است که ۱۵ هزار تومان آن بابت هزینه بیمه اخذ می‌شود، عنوان کرد: بیمه زائران اربعین از پایانه مرزی آغاز شده و تا زمانی که به کشور برمی‌گردند ادامه دارد، ۷ هزار تومان بابت خدمات درمانی امدادی اخذ شده و ۳ هزار تومان نیز برای انجام ثبت‌نام از سوی دفاتر زیارتی اخذ می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که پس‌ از ثبت‌نام‌‬ کارت بیمه و کارت خدمات درمانی و رسید سامانه سماح تقدیم افراد می‌شود، افزود: افراد خودشان هم می‌توانند با استفاده از گوشی همراه و یا رایانه خانگی به سامانه سماح مراجعه و ثبت‌نام کنند که در این صورت هزینه ثبت نام ۲۲ هزار تومان می‌شود.

خسروی با اشاره به این‌که هیچ‌کسی حق ندارد هیچ‌گونه وجهی غیر از مبالغ اعلام شده از افراد بگیرد، یادآور شد: اگر کسی مبلغی اضافه‌بر مبالغ اعلام شده از زائران اربعین مطالبه کرد، افراد می‌توانند از طریق شماره تماس ۳۳۲۳۹۳۹۲ مورد را گزارش دهند.

مدیرکل حج و زیارت استان با بیان این‌که بیش‌از ۴۰ دفتر زیارتی در سراسر استان داریم که کار ثبت‌نام زائران را انجام می‌دهند، اظهار کرد: در شهرهایی که دفتر ثابت نداریم نیز دفتر موقت راه‌اندازی شده است و تمام افراد می‌توانند با مراجعه به این دفاتر ثبت نام کنند.

وی با بیان این‌که سال قبل نزدیک به ۳۰ هزار زائر اربعین در لرستان داشتیم، گفت: به نظر می‌رسد در محرم و صفر سال‌جاری تعداد زائران لرستانی تا مرز ۷۰ هزار نفر هم برسد؛ تا ایام اربعین نیز یک ماه فرصت است و زمان مناسبی برای ثبت‌نام زائران فراهم است.

انتهای پیام

captcha