10 بقعه استان کردستان میزبان سوگواره «بصیرت عاشورایی»
کد خبر: 3839648
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶

10 بقعه استان کردستان میزبان سوگواره «بصیرت عاشورایی»

گروه فرهنگی - سوگواره «بصیرت عاشورایی» از 10 شهریورماه تا 7 آبان‌ماه در 10 بقعه متبرکه استان کردستان برگزار می‌شود.

حجت‌‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: امسال 10 بقعه شاخص استان کردستان میزبان طرح بصیرت عاشورایی در ایام محرم هستند.
وی شعار «کِرامَتُنا الشهادۀ» را به عنوان شعار اصلی و محوری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه اعلام کرد و افزود: همایش رهروان حضرت زینب(س) که ویژه بانوان است در بقاع مجری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به دیگر برنامه‌های اجرایی بقاع متبرکه عنوان کرد: برگزاری مراسم سخنرانی و عزاداری در شب‌‌های دهه محرم، برگزاری تجمع بزرگ لبیک یا حسین‌(ع) و ویژه برنامه «شیرخوارگان حسینی‌» در روز جمعه 15 شهریور ماه از جمله این برنامه‌ها هستند.
وی بیان کرد: برنامه «احلی من‌العسل» یا همایش نوجوانان حسینی در روز شنبه، 16 شهریورماه با همکاری ادارات آموزش و پرورش استان کردستان در بقاع متبرکه برگزار می‌شود همچنین ویژه برنامه‌های روز تاسوعا، عاشورای حسینی و شام غریبان نیز در بقاع متبرکه برگزار می‌شوند.
حجت‌‌الاسلام کاروند برپایی خیمه معرفت در بقاع متبرکه استان که مجری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی هستند را مورد اشاره قرار داد و اعلام کرد: مراسم سخنرانی و عزاداری در شب‌های دهه محرم، ویژه‌‌ برنامه‌های روز تاسوعا، عاشورای حسینی و شام غریبان نیز در بقاع متبرکه برگزار می‌شوند.
وی از مشارکت 15 مبلغ و روحانی در راستای برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در کردستان خبر داد و یادآور شد: هفت نفر از این مبلغان اعزامی از قم و 8 نفر نیز مبلغ و روحانی بومی کردستان هستند و نزدیک به 100 نفر از اعضای هیئت امنا، اعضای فرهنگی، خادمان افتخاری بقاع متبرکه مجری به زائران در قالب طرح مذکور خدمت‌رسانی می‌کنند.
انتهای پیام

captcha