سوگواره بصیرت عاشورایی در ۵۵ بقعه خراسان جنوبی برگزار می‌شود
کد خبر: 3839649
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
همزمان با ماه محرم؛

سوگواره بصیرت عاشورایی در ۵۵ بقعه خراسان جنوبی برگزار می‌شود

گروه معارف ــ همزمان با ماه محرم‌الحرام و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، طرح «سوگواره بصیرت عاشورایی» در ۵۵ بقعه متبرکه به‌همت اداره‌کل اوقاف خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

سوگواره بصیرت عاشورایی در ۵۵ بقعه خراسان جنوبی برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام پرویز بخشی پور، امروز ۱۲ شهریور، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این سوگواره در دو بخش برنامه ریزی شده است، اظهار کرد: بخش اول شامل برنامه‌های فرهنگی، تبلیغی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه بوده و بخش دوم با عنوان «طرح شمیم حسینی» در راستای اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین با محوریت روضه خوانی، تعزیه و اطعام در قالب کمک به هیئات مذهبی اجرا می‌شود.

وی افزود: طرح شمیم حسینی به منظور کمک به هیئات مذهبی شهری و روستایی توسط اداره کل اوقاف اجرا می‌شود و در همین راستا نمایشگاه شمیم حسینی با حضور چهار غرفه دار در آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) برپا شده است.

بخشی‌پور اظهار کرد: شعار اصلی سوگواره بصیرت عاشورایی «کَرامَتَنَا الشَّهادَهُ» است که به تأسی از امام سجاد(ع) و برگرفته از کلام نورانی آن حضرت است.

مدیرکل اوقاف خراسان‌جنوبی افزود: برنامه‌های دهه اول طرح از دهم لغایت دوازدهم شهریورماه آغاز خواهد شد.

وی به تشریح برنامه‌های دهه اول محرم پرداخت و بیان کرد: این برنامه‌ها شامل سخنرانی، قرائت زیارت عاشورا، عزاداری، برپایی نماز جماعت، خیمه‌های معرفتی کودکان، پاسخگویی به مسائل شرعی و ایستگاه صلواتی در بقاع متبرکه می‌شود.

بخشی پور ادامه‌ داد: ویژه‌برنامه‌های طرح سوگواره حسینی در دهه اول محرم از قبیل تجمع «لبیک یاحسین» در ۱۹ بقعه مصادف با دوم محرم و تجمع «شیرخوارگان حسینی» در ۱۳ بقعه مصادف با ششم محرم و تجمع «احلی من العسل» در  ۱۲ بقعه مصادف با هفتم محرم برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غریبان مصادف با نهم و دهم محرم در ۵۲ بقعه و نیز مراسم «تجمع رهروان زینبی» مصادف با دوازدهم محرم در ۱۵ بقعه با حضور هیئت‌های عزاداری برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف خراسان‌جنوبی به محل اعتبارات وقفی بهره‌برداری شده در این طرح اشاره کرد و یادآور شد: ۸۱۳ موقوفه مرتبط با نیت محرم و ۴۲ موقوفه با نیت روضه‌خوانی ، ۴۲۶ موقوفه با نیت تعزیه‌داری، ۳۴۵ موقوفه با نیت اطعام است و به‌طور تقریبی در محل ۳۰۰ مسجد و هیئت مذهبی شهری و روستایی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

captcha