عزاداری مردم کرمان در روز عاشورا
کد خبر: 3841322
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳

عزاداری مردم کرمان در روز عاشورا

گروه اجتماعی - مردم استان کرمان پس از گذشت ۱۰ روز از محرم در سوگ شهادت حضرت امام حسین‌(ع) به دسته‌های سینه و زنجیرزنی پیوستند و با عزاداری و سیاه پوش کردن شهر، شور حسینی تمام این استان را در روز عاشور فرا گرفت.

به گزارش ایکنا از کرمان، مراسم عزاداری و سوگواری از صبح امروز سه‌شنبه، 19 شهریور با قرائت زیارت عاشورا در مساجد، تکایا، مصلی‌، حسینیه‌ها، جوار امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر استان کرمان آغاز شد و همچنان ادامه دارد.
عزاداری هیات‌های مذهبی و مردم دلداده به امام حسین(ع) با سینه‌زنی و زنجیرزنی در خیابان ها و معابر عمومی شهر و استان کرمان از ساعت ۹ صبح امروز آغاز شده و پس از این مراسم عزاداران به یاد نمازگزاران دشت کربلا، نماز ظهر عاشورا را به جماعت اقامه کردند.
اقشار، گروه‌ها و اقلیت‌های مذهبی از جمله زرتشتیان نیز با برپایی آداب و رسوم خاص خود در سوگ سرور و سالار شهیدان به ماتم نشستند و به خیابانها آمدند.
حسینیه ثارالله، مهدیه مسجد صاحب الزمان(عج)، مسجد امام خمینی(ره)، مسجد قائم(عج)، تکیه عباسعلی، میدان شهدا، تکیه فاطمیه و صفه عزاخانه از جمله مکان‌هایی در شهر کرمان است که خیل عظیم عزاداران حسینی(ع) در این مکان‌ها گردهم آمدند و مردم در شهرستان‌های استان کرمان نیز هر کدام به سبک و سنت خاص خود به سینه‌زنی و زنجیرزنی پرداختند.
جمعی از ارادتمندان به امام حسین(ع) و یاران ایشان نیز در روز عاشورا به پختن غذاهای نذری و توزیع آنها بین عزاداران و مردم ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت نمایش دادند و امروز هر کسی توشه معنوی خود را به طریقی برای یک سال آینده می‌گیرد.
انتهای پیام

captcha