برگزاری کارگاه‌ مهارت‌های مثبت‌اندیشی در کردستان
کد خبر: 3842281
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰

برگزاری کارگاه‌ مهارت‌های مثبت‌اندیشی در کردستان

گروه اجتماعی ــ ثبت‌نام در کارگاه‌های مهارت‌های مثبت‌اندیشی با عنوان «حالِ خوشِ زندگی» ویژه نوجوانان از ابتدای شهریورماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان آغاز شده است.

سهیلا شیخی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: ثبت‌نام کارگاه‌های مهارت‌های مثبت‌اندیشی با عنوان «حالِ خوشِ زندگی» ویژه نوجوانان از ابتدای شهریورماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه این کارگاه‌ها با تأکید بر هشت‌ مهارت مثبت روان‌شناختی و با هدف تقویت و توانمندی نوجوانان در حوزه‌ هیجانات و صفات مثبت در کردستان برگزار می‌شود، افزود: ثبت‌نام در این کارگاه‌ها ویژه نوجوانان گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال است.

شیخی بیان کرد: روانشناسی مثبت‌گرا با تمرکز بر افراد سالم جامعه و نیازهای اجتماعی و فردی آن‌ها با استفاده از روش‌های علمی، پایه‌گذاری شده و در مقابل روانشناسی بیمار محور، قد علم کرده است.

وی بیان کرد: در روانشناسی مثبت‌گرا 12 مهارت مثبت برشمرده شده که وجود هر یک از آن‌ها در هر انسانی او را به سوی موفقیت و شادکامی رهنمون می‌کند. در این کارگاه‌‌ها با بهره‌گیری از گروه روانشناسان و مربیان با تجربه هشت مهارت، امید، خوش‌بینی، شادی و نشاط، خودباوری، جرآت‌مندی، هوش هیجانی، روابط مثبت و معنویت برای نوجوانان در کانون آموزش داده می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان اعلام کرد: تاکنون کارگاه آموزشی سه مهارت «خوش‌بینی، خودباوری و شادی و نشاط» برای مربیان و کارکنان دفتر استان برگزار شده است.

وی افزود: این کارگاه‌ها با رویکردی پیشگیرانه، سمت و سویی آینده‌نگر و با هدف آگاهی‌بخشی و به روزرسانی توانمندی مربیان برگزار می‌شود تا بتوانند راهکارهای ارتقای این مهارت‌ها را به نوجوانان آموزش دهند.

شیخی از دیگر علت‌های توجه جدی و همه جانبه به آموزه‌ها و مهارت‌های مثبت را پیشگیری از مشکلات و توانمند کردن افراد ذکر کرد و ادامه داد: در کارگاه‌‌های مثبت‌اندیشی به دنبال این هستیم که بر توانمندی‌های بالقوه افراد تأکید کنیم و در واقع تمرکز بر پدیده‌هایی انجام می‌گیرد که موجب می‌شوند، زندگی ارزش زندگی کردن را داشته باشد و هدف نهایی آن کشف و ترویج عواملی است که رشد و شکوفایی افراد را امکان‌پذیر می‌کند.

وی با بیان این نکته که توجه بیش از پیش به برنامه‌های به باشی و شادکامی برای کودکان و نوجوانان، نمایان شدن واقعیت پرفایده شادکامی است، افزود: مربیان و نوجوانان شرکت‌کننده در کارگاه‌های مهارت‌های مثبت مطابق با شیوه‌نامه فرآیند اجرایی کانون گواهی‌نامه آموزشی نیز دریافت می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان یادآور شد: این کارگاه‌ها در تمام ایام سال در سراسر مراکز استان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان شرکت در این کارگاه‌ها می‌توانند با مراجعه به مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری هر شهرستان برای شرکت در این کارگاه‌ها ثبت‌نام کنند.
انتهای پیام

captcha