مهلت ارسال اثر به جشنواره داستان بانه تمدید شد
کد خبر: 3842320
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
تا ۱۵ مهرماه؛

مهلت ارسال اثر به جشنواره داستان بانه تمدید شد

گروه فرهنگی ــ دبیر دوازدهمین جشنواره داستان بانه از تمدید مهلت ارسال آثار به این جشنواره خبر داد و گفت: مهلت ارسال اثر تا ۳۱ شهریورماه اعلام شده که با توجه به استقبال شرکت‌کنندگان این مهلت تا ۱۵ مهرماه تمدید می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، فؤاد جهانی، دبیر دوازدهمین جشنواره داستان بانه، امروز، 24 شهریورماه در جمع اصحاب رسانه استان اظهار کرد: دوازدهمین جشنواره داستان بانه به صورت کشوری برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به ۲ زبان فارسی و کُردی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی با بیان اینکه این جشنواره آذرماه سال جاری با عنوان «داستان تجربه دیگری از زندگیست که تجربه نکرده‌ایم» برگزار می‌شود، افزود: دوازدهمین جشنواره داستان بانه در سه بخش داستان کوتاه، مقاله و کودک و نوجوان برگزار می‌شود که نویسندگان بخش کودک و نوجوان باید متولدین سال ۱۳۸۴ به بعد باشند و همراه اثر کپی شناسنامه خود را نیز ارسال کنند.

جهانی بیان کرد: داستان کوتاه و مقاله نیز بخش‌های دیگر جشنواره هستند که مقاله باید موضوع آزاد با محوریت داستان کوتاه، بررسی داستان‌های برتر ۱۱ دوره قبلی جشنواره و تأثیر داستان‌نویسی بر حرکت‌ها و تحولات اجتماعی و در نهایت اثرات فرهنگ در توسعه و پیشبرد فردی و اجتماعی باشد.

وی بیان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره تشویق و ترغیب نویسندگان، ایجاد فضای مناسب برای کشف استعدادهای درخشان و شناسایی ظرفیت‌های ادبیان داستانی کشور با معرفی برترین‌های این عرصه، ایجاد گفتمان در دو حوزه ادبیان داستانی کُردی و فارسی با بهره‌گیری از گفت‌وگو، مصاحبه و نشست‌های اساتید این حوزه و تقدیر از اساتید حوزه ادبی است.

دبیر دوازدهمین جشنواره داستان بانه جهان اعلام کرد: نخستین جشنواره داستان بانه سال ۷۸ با ۸۰ اثر و با حضور نویسندگانی از استان‌های تهران، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی برگزار شده بود و یازدهمین دوره آن نیز آذر سال ۹۶ با حضور ۱۲۰ داستان‌نویس از سراسر کشور به مدت سه روز برگزار شد.

وی یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به آدرس دبیرخانه دائمی جشنواره استان کردستان - شهرستان بانه - مجتمع فرهنگی، هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی - دبیرخانه جشنواره سراسری داستان بانه - پست الکترونیکی و نشانی جشنواره در فضای مجازی Dastan-kurd۱۳۹۸@gmail.com، @dastankurd۱۳۹۸ و تلفن و دورنگار جشنواره ۰۸۷۳۴۲۴۴۰۵۰- ۰۸۷۳۴۲۴۲۵۵۰ ارسال کنند.
انتهای پیام

captcha