نخستین جشنواره قرآنی «نغمه‌های محمدی» در کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 3842447
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹

نخستین جشنواره قرآنی «نغمه‌های محمدی» در کردستان برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری جشنواره قرآنی آیات با عنوان «نغمه‌های محمدی» به زودی در استان کردستان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، جلال قلعه‌شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان امروز، 25 شهریورماه در کارگروه قرآن و عترت این اداره کل با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره قرآنی آیات با عنوان «نغمه های محمدی» در استان اظهار کرد: جشنواره قرآنی آیات در راستای تبیین توسعه و ترویج مفاهیم ناب در سیره پیامبر مکرم اسلام(ص) و ایجاد همدلی، اخوت و اتخاد مضاعف در بین هنرمندان با مضامین و محتوای نغمه‌های محمدی، آواها و سبک‌های در مدح و ثنای نبی مکرم(ص) برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه فراخوان این جشنواره در بخش‌های گروهی و انفرادی در روزهای آینده در بین علاقه مندان اعلام خواهد شد، افزود: جشنواره در بخش گروهی شامل همسرایی و سرودهای در مدح و منقبت نبی مکرم اسلام(ص)، بخش انفرادی شامل مولودی‌خوانی و ابتهال و بخش تجلیل از پیشکسوتان عرصه مولودی‌خوانی و ابتهال است.
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کردستان با اشاره به ثبت‌نام بیمه فعالان قرآنی استان عنوان کرد: ثبت‌نام بیمه تأمین اجتماعی 185 نفر از فعالان قرآنی استان در صندوق اعتباری هنر انجام شده است و این افراد می‌توانند از مزایایی بیمه بهره‌مند شوند.
وی با تأکید بر تشکیل مؤسسات قرآنی در سطح استان بیان کرد: مدارک و مستندات 15 مؤسسه قرآنی در سطح استان جمع‌آوری و به محض تأیید پروانه فعالیت برای آنها صادر خواهد شد.
قلعه‌شاخانی با تأکید بر افزایش چشم‌انداز مؤسسات قرآنی استان تا پایان سال یادآور شد: تعداد بسیار بالای مساجد و امامزادگان و وجود شاخصه‌هایی دینی و قرآنی استانی همچون بیشترین تعداد مکان‌های مذهبی و دینی و قرآن‌های تاریخی نشان از عشق و ارادات مردم استان در حوزه قرآنی دارد و باید از این ظرفیت در جهت ترویج و تقویت فعالیت‌های قرآنی بهره گرفت.
انتهای پیام

captcha