ثبت دو وقف جدید در بانه به ارش ۵.۲ میلیارد ریال
کد خبر: 3842738
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸

ثبت دو وقف جدید در بانه به ارش ۵.۲ میلیارد ریال

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از ثبت دو وقف جدید به ارزش ۵.۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به اهمیت سنت حسنه وقف در کردستان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۹ وقف جدید در کردستان به ثبت رسیده است.

وی به دو وقف جدید در شهرستان بانه اشاره کرد و افزود: امروز دو وقف جدید به ارزش پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در شهرستان بانه به ثبت رسید.

مدیرکل اوقاف استان بیان کرد: یک باب منزل مسکونی به مساحت ۹۰ مترمربع توسط فاتح کریمی به ارزش دو میلیارد ریال با نیت وقف قرآنی و احداث مسجد و ۸۰۰ متر زمین به ارزش سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال توسط حسن عزیزپور موقوفات جدید ثبت شده در شهرستان بانه است.

وی با اشاره به رشد موقوفات ثبتی شهرستان بانه طی امسال اعلام کرد: شهرستان بانه با ۱۳ وقف بیشترین آمار موقوفات ثبت شده استان کردستان را در طول امسال به خود اختصاص داده است.

حجت‌الاسلام کاروند بیان کرد: در حال حاضر در مجموع دو هزار و ۲۲۶ وقف در استان کردستان وجود دارد که بیش از ۹۵ درصد نیات مربوط به مساجد و نیات مذهبی است.

وی در پایان یادآور شد: کل درآمد این موقوفات از صفر تا ۱۰۰ براساس نیت واقفان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و درآمد حاصل از آن صرف امور خیر می‌شود.
انتهای پیام

captcha