انبیا الهی پرچمدار نهضت‌های اسلامی در جهان بودند
کد خبر: 3842973
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱

انبیا الهی پرچمدار نهضت‌های اسلامی در جهان بودند

گروه فرهنگی - نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه پرچمدار نهضت‌های اسلامی در جهان انبیا بوده و علما و دانشمندان نیز رهرو و پیرو آنان بوده‌اند، گفت: هر کدام از علمای اسلام در راستای ایجاد حکومت و نهضت اسلامی تلاش کرده‌اند اما هیچکدام به اندازه قیام امام راحل و عظمت و گستردگی آن نبوده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان همزمان با دهمین سالروز شهادت شهید حاج ماموستا محمد شیخ الاسلام در شب خاطره آن روحانی شهید که به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان شامگاه گذشته، 26 شهریورماه در سالن همایش‌های صدا و سیمای مرکز کردستان برگزار شد، اظهار کرد: در طول مبارزات دانشمندانی مدافع دین بوده‌اند و به همین دلیل از طرف دشمنان مشکلات و مسائلی زیادی به آنان تحمیل می‌شد اما هیچگاه از مسیر خود برنگشتند و تضعیف و تسلیم نشدند و این حرکت تاریخی تا نابودی کامل کفر و شرک استمرار خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه پرچمدار نهضت‌های اسلامی در جهان انبیا بوده و علما و دانشمندان نیز رهرو و پیرو آنان بوده‌اند، افزود: هر کدام از علمای اسلام در راستای ایجاد حکومت و نهضت اسلامی تلاش کرده‌اند اما هیچکدام به اندازه قیام امام راحل و عظمت و گستردگی آن نبوده است.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی بیان کرد: آنهایی که امام را شناختند به ایشان پیوستند و تا پای جان ایستادگی کردند که برخی از آنان به بدترین وضعیت شکنجه شدند و به شهادت رسیدند.
وی ادامه داد: افرادی بودند که به دلیل حمایت از امام خمینی(ره) به شهادت رسیدند و در استان کردستان نیز قبل از شهید شیخ‌الاسلام، افرادی همانند شهید محمدی در بانه، شهید ملامحمد ذبیحی و ملاحیدر فهیم با ۸۰ سال سن در حمایت از امام راحل به درجه شهادت نائل آمدند.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: ماموستا شیخ‌الاسلام ارادت خاصی به سادات داشت و تمامی اموراتش براساس علم و دانش آن بود ضمن اینکه از هیچ چیزی ترس نداشت و در برابر هیچ دشمنی سر سازش پایین نمی‌آورد.
وی اعلام کرد: امام راحل و رهبری نیز هیچگاه در برابر دشمن سر فرود نیاورده‌اند و همین عامل اقتدار ایران و قدرت نظام اسلامی است که با همین قدرت پیش می‌رود.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: امریکا دیروز اعلام کرده که نمی‌تواند از عربستان دفاع کند و این نشان از شکستن قدرت آنهاست و این را همه جهان متوجه شده‌اند.
وی با اعلام اینکه ماموستا شیخ‌الاسلام به امام خمینی و مقام معظم رهبری ارادت داشت چرا که آنها را به درستی می‌شناخت، عنوان کرد: این وعده قرآن است خون افرادی همانند شیخ‌الاسلام که برای اسلام جان داده‌اند پایمال نمی‌شود و این خون‌ها از جوشش نمی‌افتد تا دشمنان دین نابود شوند.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان از پیوند و دوستی عمیق ماموستا شیخ‌الاسلام با روحانیون برجسته اهل تشیع ازجمله آیت الله مصباح سخن گفت و افزود: آیت‌الله مصباح یزدی خاطرات بسیار ارزنده‌ای از عمق ارادت شهید شیخ الاسلام به سادات، ائمه اطهار و همچنین مقام معظم رهبری دارند که بسیار شنیدنی است .
وی در پایان یادآور شد: ماموستا شیخ‌الاسلام از مروجان اصلی تقریب مذاهب اسلامی بودند و در طول حیات پربرکتشان در مقام یک روحانی و در مقام یک استاد دانشگاه و مدرس فلسفه اسلامی براهمیت این موضوع تأکید کرد و در راه ترویج این اصل مهم و مبارزه با افراطی‌گری‌های گروه‌های به ظاهر اسلامی در ۲۶ شهریور ماه ۸۸ بعد از نماز مغرب و عشاء مصادف با ۲۷ رمضان در مقابل مسجد سید قطب سنندج به شهادت رسیدند.
انتهای پیام

captcha