زنگ نماز در مدارس چهارمحال و بختیاری نواخته می‌شود
کد خبر: 3843109
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵

زنگ نماز در مدارس چهارمحال و بختیاری نواخته می‌شود

گروه اجتماعی ـ مدیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری گفت: نخستین روز از مهرماه در سراسر استان زنگ نماز نواخته خواهد شد و تا پایان سال تحصیلی همه دانش‌آموزان و کادر اجرایی مدارس در نماز جماعت شرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کریمی، مدیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: نخستین روز از مهرماه در سراسر استان زنگ نماز نواخته خواهد شد و تا پایان سال تحصیلی همه دانش‌آموزان و کادر اجرایی مدارس در نماز جماعت با حضور ائمه جماعت شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه همه نمازخانه‌های مدارس مجهز به مهر و سجاده شده‌اند، گفت: 300 ائمه جماعت در نمازخانه‌های مدارس استان حاضر خواهند شد، همچنین 30 روحانی طرح هجرت مستقر در استان نیز به این عزیزان در امر نماز جماعت مدارس کمک خواهند کرد.

حجت‌الاسلام کریمی تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای نیز با سپاه قمر بنی هاشم(ع) استان منعقد شد تا روحانیون مستقر در سپاه نیز در این طرح حاضر شوند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اظهار کرد: امسال برای نخستین بار طبق بخش‌نامه آموزش‌وپرورش که به صورت ویژه به بحث نماز پرداخته شده بود مقرر شد نماز جماعت در همه مدارس برپا شود حتی اگر مدرسه‌ای نمازخانه ندارد کلاس و یا فضای مناسبی را به این امر اختصاص دهد.

وی افزود: همچنین موضوع اجلاس نماز سال جاری نیز «نماز و مدرسه» است لذا در کنار نماز جماعت اجلاس 17 منطقه استان و نشست‌های تخصصی را نیز با تعداد بیشتری خواهیم داشت و در طول سال جاری 300 نشست تخصصی نماز در سطح استان اجرا خواهد شد.

حجت‌الاسلام کریمی در پایان گفت: ستاد اقامه نماز و آموزش و پرورش متولی اجرای برپایی نماز جماعت در مدارس است که کار نظارت و ارزیابی این طرح را نیز برعهده دارد.

انتهای پیام

captcha