توجه به قرآن و نماز؛ شعار مدارس کاشان در سال تحصیلی جدید
کد خبر: 3844167
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
رئیس آموزش و پرورش کاشان مطرح کرد:

توجه به قرآن و نماز؛ شعار مدارس کاشان در سال تحصیلی جدید

کانون خبرنگاران نبأ ــ حسین مقنی در آیین گشایش مجتمع آموزشی و ورزشی حاج سیداحمد لاجوردی و پسران، گفت: شعار ما در سال تحصیلی جدید مدرسه‌محوری، توجه ویژه به نماز، قرآن و عترت و احترام به پدر و مادر است که امیدوارم خداوند به همه ما توفیق حرکت در این مسیر نورانی را عنایت فرماید.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ زنگ آغاز سال تحصیلی 98 ــ 99 مدارس کاشان، صبح امروز، اول مهرماه در مدرسه خیرساز زنده‌یاد حاج سیداحمد لاجوردی و پسران که با هزینه بیش از 300 میلیارد ریالی به بهره‌برداری رسیده است، با حضور مسئولان شهرستان به صدا درآمد.
حسین مقنی، رئیس آموزش و پرورش کاشان در این مراسم طی سخنانی با گرامیداشت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و هفته دفاع مقدس، گفت: بسیار خوشحال هستم که اعلام کنم آمار 60 درصد مدارس فرسوده چند سال قبل، به لطف خداوند و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و کمک خيران نیک‌اندیش امروز به 30 درصد رسیده است.
وی بیان کرد: امروز، همزمان 11 مدرسه خیرساز در دارالمؤمنین کاشان به بهره‌برداری رسید و بیش از 68 هزار دانش‌آموز کاشانی در 471 واحد آموزشی، سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.
مقنی ضمن قرائت پیام محمد اعتدادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: شعار ما در سال تحصیلی جدید مدرسه‌محوری، توجه ویژه به نماز، قرآن و عترت و احترام به پدر و مادر است که امیدوارم خداوند به همه ما توفیق حرکت در این مسیر نورانی را عنایت فرماید.
همچنین در این آیین علی‌اکبر مرتضایی قهرودی، فرماندار کاشان طی سخنانی اظهار کرد: مدارس مقدس‌ترین مکان‌ ترویج فرهنگ قرآن و عترت و انسانیت است.
رئیس شورای آموزش و پرورش کاشان گفت: دست خيران نیک‌اندیش و فرزانه که سعادت همه فرزندان ایران زمین را آرزو دارند می‌بوسم، چراکه همت بزرگانی چون حاج سیداحمد لاجوردی و پسران بزرگوارش که بیش از 30 میلیارد تومان مال خود را در راه نیک مدرسه‌سازی نه هزینه بلکه سرمایه‌گذاری باقیات صالحات می‌کنند، واقعا ستودنی است.
سید‌رضا لاجوردی فرزند ارشد این خیر زنده‌یاد نیز بیان کرد: پدرم کاسبی زحمتکش و منصف بود و نیت خیر او که در تمامی کارهای خیر پیشگام و یک خادم بی‌ادعای حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) بود، باعث شد که امروز شاهد گشایش این مجموعه ارزشمند فرهنگی و آموزشی که طی دو سال به بهره‌برداری رسید، باشیم و ای کاش خودش بود و شاهد اشک شوق چشمان دانش‌آموزان بود که معتقدم روحش حاضر و شادمان است.
در پایان مراسم از خيران مدرسه‌ساز کاشانی، دانش‌آموزان برگزیده فرهنگی و ورزشی و با اعطای لوح و هدایایی تجلیل به‌عمل آمد.
جواد دهقانی‌آرانی
انتهای پیام
captcha