شب خاطره‌گویی «یاران عاشورایی» در زنجان برگزار می‌شود
کد خبر: 3844259
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳

شب خاطره‌گویی «یاران عاشورایی» در زنجان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: ویژه‌برنامه شب خاطره‌گویی «یاران عاشورایی» سوم مهرماه در مسجد صاحب الزمان (عج) با همکاری پایگاه ۱۵ این مسجد برگزار می‌شود.

شب خاطره‌گویی «یاران عاشورایی» در زنجان برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از زنجان، امیر نعمتی، رئیس حوزه هنری استان زنجان، امروز، یک مهرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شعار محوری سی و نهمین سال گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس «ما پیروزیم» است، اظهار کرد: حوزه هنری استان زنجان در راستای گرامیداشت هفته دفاع مقدس برنامه‌های فرهنگی هنری متعددی برنامه‌ریزی کرده است و تلاش بر آن است تا بتوانیم بهترین برنامه‌ها را برای بزرگداشت هشت سال ایثار و فداکاری شهدا، رزمندگان و جانبازان استان تهیه و تدارک ببنیم.وی پیشرفت‌ها و پیروزی‌های امروز انقلاب را وابسته به مجاهدت‌ها و از خودگذشتگی شهدا، جانبازان و آزادگان دوران دفاع مقدس دانست و گفت: برگزاری شب خاطره‌گویی «یاران عاشورایی»، حضور کارکنان و هنرمندان حوزه هنری در گلزار شهدا و ادای احترام، عطرافشانی و غبارروبی از ویژه برنامه‌هایی است که به جهت اهمیت دادن به احیای فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان امروز برنامه‌ریزی شده است.
وی یادآور شد: ویژه‌برنامه شب خاطره‌گویی «یاران عاشورایی» سوم مهرماه 98 در مسجد صاحب الزمان(عج) با همکاری پایگاه 15 مسجد صاحب الزمان (عج) برگزار خواهد شد که جانبازان، رزمندگان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس به بازگویی خاطرات ایام محرم و عزاداری و نوحه‌خوانی در مناطق جنگی توسط رزمندگان در دوران دفاع مقدس خواهند پرداخت.
رئیس حوزه هنری استان زنجان از تولید پنج اثر پوستر توسط هنرمندان کارگاه تخصصی طراحی پوستر حوزه هنری استان زنجان با مضمون بیان رشادت‌های هشت سال دفاع مقدس خبر داد.
وی به برگزاری عصر شعر «پای در ره» با همکاری معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی زنجان اشاره کرد و افزود: عصر شعر «پای در ره» در دو بخش ترکی و فارسی در موضوع هفته دفاع مقدس و بخش ویژه شعر عاشورایی، پنجشنبه چهارم مهرماه 98 در سالن همایش شهید نوری در مجتمع جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد.
وی تولید و اجرای دو نمایش «حال همه ما خوب است» به کارگردانی محمدرضا همتیان و نمایش «برجک شماره 37» به کارگردانی داریوش عربخانی را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس عنوان کرد.
وی بیان کرد: انتشار فراخوان طراحی آرم و لگوی کنگره 3 هزار شهید استان زنجان در سال 1400 با مشارکت مرکز حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان از دیگر برنامه‌های فرهنگی هنری حوزه هنری استان زنجان است.
انتهای پیام
captcha