ثبت نام 14 هزار نفر زائر سمنانی در سامانه سماح
کد خبر: 3847099
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸

ثبت نام 14 هزار نفر زائر سمنانی در سامانه سماح

گروه اجتماعی- مدیرکل حج و زیارت استان سمنان از ثبت‌نام ۱۴ هزار و ۳۰۰ نفر در سامانه سماح برای اربعین امسال خبر داد و گفت: آمار ثبت‌نام زائران به نسبت سال قبل رشد داشت.

ثبت نام 14 هزار نفر زائر سمنانی در سامانه سماح

به گزارش ایکنا از سمنان، خلیل دلپاک، عصر روز گذشته 11 مهر در نشست کمیته نظارت و ارزیابی ستاد اربعین حسینی سمنان با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۳۰۰ نفر زائر اربعین استان سمنان در سامانه سماح تاکنون ثبت‌نام کردند، اظهار کرد: سال گذشته بالغ‌بر ۹ هزار نفر از استان در آیین پیاده‌روی اربعین حسینی حضور داشتند که پیش‌بینی می‌شود آمار مشتاقان حضور از این آمار موجود نیز فراتر رود.

وی ادامه داد: بیش از ۱۴۰ دستگاه اتوبوس کار انتقال زائران را از استان سمنان عهده‌دار خواهند بود، که از مردم انتظار می‌رود توصیه‌های لازم را رعایت و حتماً از همان مرز مشخص‌شده برای استان به کشور عراق سفر کنند تا از هرج‌ومرج و بی‌نظمی پیشگیری شود.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با اشاره به اینکه از مردم انتظار می‌رود قبل از سفر حتماً در سامانه سماح ثبت‌نام کنند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی بتوانند به‌راحتی از خدمات لازم بهره‌مند شوند یادآور شد: ۳۵ موکب امسال به اربعین اعزام می‌شوند، که این تعداد موکب اسکان و تغذیه ۳۴ هزار زائر را عهده‌دار خواهند بود که از آن‌ها نیز درخواست می‌شود موارد بهداشتی و ایمنی را به‌دقت در کشور عراق رعایت کنند.

به گفته دلپاک؛  اگر فردی قصد حضور در اربعین را دارد حتماً باید گذرنامه خود را قبل از سفر تهیه و به تاریخ آن توجه کند تا در مرزهای ورودی کشور عراق با مشکل مواجه نباشند و همچنین همراه داشتند آب و مدارک و داورهای موردنیاز به هر فرد توصیه می‌شود.

انتهای پیام
captcha