افزایش فعالیت دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری با تلاشی مضاعف
کد خبر: 3847947
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱

افزایش فعالیت دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری با تلاشی مضاعف

گروه فرهنگی ــ رئیس حوزه هنری خطاب به مسئولان دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری مراکز استانی حوزه هنری گفت: همان گونه که رهبر انقلاب فرمودند ما باید فعالیت در این عرصه را ۱۰۰ برابر کنیم و این امر با حرکت، تلاش و همت مضاعف محقق خواهد شد.

افزایش فعالیت دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری؛ نیازمند تلاشی مضاعفبه گزارش ایکنا از یزد، محسن مؤمنی‌شریف، رئیس حوزه هنری کشور شامگاه 14 مهرماه، در شب خاطره جنود حق در مسجد ملااسماعیل یزد با بیان اینکه در 100 سال اخیر همه حوزه‌های علمیه شیعه خوشه‌چین عالمان یزدی هستند، یاد و خاطره عالمان این استان به‌ویژه سیدمحمدکاظم طباطبایی یزدی معروف به صاحب عروه، آیت‌الله عبدالکریم حائری یزدی بنیانگذار حوزه علمیه قم و شهید محراب آیت‌الله صدوقی را گرامی داشت.

وی با بیان خاطره‌ای از مدافعان حرم، گفت: امروز به برکت خون شهدا، حزب الله و محور مقاومت در سوریه به پیروزی رسیده‌اند و عزتمند هستند.

مؤمنی‌شریف خطاب به مسئولان دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری مراکز استانی حوزه هنری گفت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما باید فعالیت در این عرصه را 100 برابر کنیم و این امر با حرکت، تلاش و همت مضاعف محقق خواهد شد.

حجت‌الاسلام سعید فخرزاده، مشاور مدیر‌کل امور استان‌ها در حوزه ادبیات پایداری و انقلاب اسلامی هم با اشاره به عملیات والفجر 10 و ماجرای حلبچه به بیان خاطره‌ای از آن دوران پرداخت و گفت: رزمندگان، با ایمان به خدا و توسل به ائمه اطهار(ع) در برابر دشمن مقاومت کردند و حماسه‌ای ماندگار آفریدند.

حجت‌الاسلام زکریا اخلاقی، شاعر برجسته استان و کشور نیز خاطره‌ای از حضور خود به همراه مرحوم حجت‌الاسلام محمدحسین بهجتی(شفق) امام جمعه فقید اردکان در جبهه‌ها و مناطق جنگی بیان کرد و یکی از اشعار دفاع مقدسی وی را خواند.

سردار اکبر فتوحی، فرمانده سابق سپاه الغدیر استان یزد هم با اشاره به احادیثی در رابطه با جایگاه والای علما گفت: به یقین افرادی که به کمالات و درجات بالا رسیده‌اند وصل یک عالم ربانی بوده‌اند که آن‌ها را هدایت کرده است. اگر ما هم بخواهیم این مسیر را طی کنیم باید به یک عالم ربانی وصل شویم؛ چرا که پس از خداوند، انبیاء و ائمه اطهار(ع) علما هدایتگر هستند.

این یادگار دفاع مقدس به نقش مؤثر علما و روحانیان در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: علما در زمان جنگ هم نقش مبلغ، روحیه‌دهنده و هدایتگر داشتند.

حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد نیز در این مراسم ضمن خیرمقدم به شرکت‌کنندگان اظهار امیدواری کرد: این‌گونه نشست‌ها و شب‌های خاطره ویژه علما و روحانیان یزدی بیش از پیش در استان برگزار شود.

انتهای پیام
captcha