پیروی از مکتب عاشورا خط مقاومت در برابر کفار است
کد خبر: 3848668
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۶

پیروی از مکتب عاشورا خط مقاومت در برابر کفار است

گروه اجتماعی - یکی از قضات اهل سنت کردستان گفت: خط مقاومت در برابر کفار در دنیا، پیروی از مکتب و خط عاشورا است و ایران اسلامی به عنوان ام‌القرای جهان اسلام بر روی همین خط حرکت می‌کند و این موجب خشم دشمنان شده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا سیدمحسن حسینی، امام جمعه موقت سنندج  16 مهرماه در همایش شجره‌ طیبه «سادات» که با موضوع اهل بیت(ع) محور وحدت در تالار شادی دهگلان برگزار شد، اظهار کرد: کردستان سرزمین علمای تقریب مذاهب همچون ماموستا شهید شیخ‌الاسلام و ماموستا شهید برهان عالی است.
وی با اشاره به اینکه اگر محبت و ادب را از دین اسلام حذف کنیم، هیچ محتوایی از آن باقی نمی‌ماند، افزود: اگر امروز تمام هجمه‌های اهل کفر علیه ادب و محبت است بدانید که پایداری دین اسلام بعد از اصول، فروع و مستحبات به برکت پایداری ادب و محبت است.
ماموستا حسینی به وجود بدعت‌های اخیر در دین اسلام اشاره و بیان کرد: تمام علما باید در راستای مقابله با این بدعت ها تلاش کنند چراکه امروز می‌خواهند این باور را به مردم القا کنند که اسلام فقط خدا و رسول است.
وی عنوان کرد: اگر اسلام را فقط خدا و رسولش بدانیم اسلام تکمیل نیست و متأسفانه امروز می‌خواهند بگویند اسلام فقط الله است و پیامبر و اهل بیت وغیره جایگاهی ندارند.
امام جمعه موقت سنندج ادامه داد: احترام به پیامبر خدا در قرآن مورد تأکید قرار گرفته است، خداوند در قرآن بیان می‌کند عده‌ای بادیه‌نشین و بی‌عقل پیامبر را با نام مبارکش فقط صدا می‌کردند و احترامی را که باید به ایشان نمی‌گذاشتند.
وی اعلام کرد: همانگونه که آسمان بدون ستارگان زیبا نیستند، اهل بیت هم چراغ‌های روشن روی زمین هستند از این رو زمین بدون وجود مبارک آنها تاریک است.
ماموستا حسینی افزود: کسانی که در قیامت و زمان عبور از پل صراط سرشان بالا است کسانی هستند که اشد محبت را نسبت به اهل بیت دارند و این نشان از جایگاه اهل بیت از دیدگاه دین اسلام است.
وی افزود: امروز جهان کفر علیه رهبر ایران اسلامی بیشترین هجمه را دارند چرا که حرکت انقلاب و رهبری ما در مسیر دین اسلام و تلاش برای تحقق ارزش‌های دین الهی است.
این روحانی اهل سنت یادآور شد: خط مقاومت در برابر کفار در دنیا، پیروی از مکتب و خط عاشورا است و ایران اسلامی به عنوان ام‌القرای جهان اسلام بر روی همین خط حرکت می‌کند و این موجب خشم دشمنان شده است.

انتهای پیام
captcha