زائران اربعین از مرزهای خسروی و چزابه وارد عراق شوند
کد خبر: 3850223
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴

زائران اربعین از مرزهای خسروی و چزابه وارد عراق شوند

گروه جامعه ــ دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی از افزایش بازگشت زائران ایرانی اربعین حسینی خبر داد و گفت: زائرانی که می‌خواهند به عراق سفر کنند بهتر است از مرزهای خسروی و چزابه استفاده کنند.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور؛ احمد محمدی‌فر، دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی، امروز، 23 مهرماه، در گفت‌و‌گو با شبکه خبر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته روند بازگشت زائران افزایش یافته است و برای اولین بار، آمار بازگشت زائران اربعین به کشور بیش از زائرانی است که از کشور خارج شده‌اند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۶۸ هزار نفر از زائران اربعین به کشور بازگشتند، در حالی که ۱۵۵هزار نفر از کشور خارج شدند.

محمدی‌فر درخصوص وضعیت مرزهای کشور نیز گفت: مرز مهران بالاترین تراکم جمعیت را در دو مسیر رفت و برگشت دارد، پس از مرز مهران به ترتیب مرزهای شلمچه، چذابه و خسروی بالاترین تراکم را دارند؛ البته تردد زوار در همه مرزها به صورت روان در حال انجام است.

دبیر ستاد مرکزی اربعین به زائران توصیه کرد افرادی که قصد دارند سفر خود را به تازگی آغاز کنند، حتما برای عبور راحت‌تر، مرزهای خسروی یا چزابه را برای تردد انتخاب کنند چراکه شرایط بسیار مناسب‌تری دارند.

محمدی‌فر تأکید کرد: تمامی تمهیدات اندیشیده شده است و تاکنون مشکل خاصی در مرزها نداریم.

انتهای پیام
captcha