پیام پیاده‌روی اربعین یکپارچه شدن امت مسلمان است
کد خبر: 3850659
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶

پیام پیاده‌روی اربعین یکپارچه شدن امت مسلمان است

گروه اجتماعی- اربعین پیام‌های زیادی دارد که یکی از پیام‌های مهم اربعین یکپارچه شدن امت مسلمان و محب اهل‌بیت است که این اتفاق تمام اهداف شوم دشمنان را نقش بر آب خواهد کرد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان در یادداشتی به بررسی اهمیت و اهداف برگزاری راهپیمایی اربعین پرداخته است که در ادامه متن یادداشت آمده است:
خدای متعال برای هدایت انسان‌ها همواره حجت‌های خودش را روی زمین قرار داده و بشر از پرتو نور این انسان‌های والا بهره‌مند بوده است.
برای ما مسلمانان گویا طور دیگری سرنوشت رقم خورده است و آن اینکه خدای بزرگ ما را مسلمان و سپس عاشق اهل‌بیت خلق کرد.
ما افتخار می‌کنیم که پیرو انسان‌های پاک و وارسته‌ای هستیم که در پیشگاه خدای متعال دارای آبرویند.
عشق و ارادت به خاندان حضرت رسول بالأخص حضرت سیدالشهدا سرمایه‌ای بس بزرگ است که همه باید قدر آن را بدانیم و برای رشد و بالندگی این مسیر نورانی تلاش کنیم.
یکی از مناسبت‌های معنوی و بسیار پراهمیت پیاده‌روی اربعین حسینی است که از دیرباز ارادتمندان سیدالشهدا به آن اهتمام داشته‌اند و این حرکت خودجوش پر از عشق و محبت را به ما انتقال داده‌اند.
هرساله دوستداران امام حسین علیه‌السلام از هر طیف و گروه و حتی اعتقادی با تمام وجود در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند و به مقام سراسر نور آن حضرت عرض ارادت می‌کنند.
چرا پیاده‌روی؟ و هدف آن؟
در سال‌های اخیر مسئله پیاده‌روی اربعین علاوه بر یک موضوع معنوی به یک حرکت سیاسی و اجتماعی هم تبدیل‌شده است، به‌طوری‌که مقام معظم رهبری برای اجرای دقیق و براثر این مسئله بارها نکات ارزنده‌ای فرموده‌اند که این خود نشان از اهمیت بالای مسئله دارد و همه ما هم موظفیم به این حرکت به‌صورت مادی و معنوی بپیوندیم و آن را برجسته کنیم.
دشمنان ما همواره تلاش کرده‌اند که اجتماع معنادار مسلمانان را کم‌رنگ و بی‌اثر جلوه دهند و درباره موضوع اربعین هم این اتفاق افتاده است که بزرگ‌ترین اجتماع بشری دنیا را در بایکوت شدید خبری قرار می‌دهند غافل از اینکه خدای متعال انسجام و یکدلی امت مسلمان را همواره یاری داده و آن را موجب نگرانی دنیای کفر قرار خواهد داد.
یکی از پیام‌های مهم اربعین یکپارچه شدن امت مسلمان و محب اهل‌بیت است که این اتفاق تمام اهداف شوم دشمنان را ایجاد تفرقه نقش بر آب خواهد کرد و آن‌ها به‌خوبی می‌دانند که حرکت هماهنگ مسلمین با هدایت و راهنمایی حضرت امام خامنه‌ای به‌عنوان مقاوم‌ترین رهبر دنیا در مقابل کفر بزرگ‌ترین اتفاق تاریخ است و به فضل الهی تمدن بزرگ اسلامی شکل خواهد گرفت.
در روزهای اخیر تلاش مذبوحانه دشمنان اسلام را می‌بینیم که درصدد هستند که مسئله اربعین را و حضور میلیونی مردم را از هم بپاشند و با ایجاد جنگ روانی آن را کم‌رنگ کنند غافل از اینکه، این‌گونه رفتارها برای امت اسلام تکراری و حتی باعث انسجام بیشتر آن‌ها خواهد شد.
مردم مسلمان و دوستداران اهل‌بیت و حضرت سیدالشهدا هم باید بدانند که این روزها نقشه‌های شوم دشمنان شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت و ما باید مراقبت کنیم که ناخواسته در خط دشمن حرکت نکنیم و با همدلی و رفتار هوشمندانه باعث تقویت پیاده‌روی عظیم اربعین باشیم.
ان‌شاءالله به‌زودی پرچم نظام ولایی ایران اسلامی را با دستان پرتوان رهبری عظیم الشأن انقلاب به دستان مبارک حضرت ولی‌عصر خواهیم سپرد.

انتهای پیام
captcha