خطرات کاهش اعتماد مردم و دستگاه‌ها به یکدیگر
کد خبر: 3851067
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
میدری تبیین کرد؛

خطرات کاهش اعتماد مردم و دستگاه‌ها به یکدیگر

گروه جامعه ــ معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون یکی از ارکان مهم سرمایه اجتماعی را اعتماد مردم و دستگاه‌ها به همدیگر و تعامل سازنده بین آنها دانست و گفت:‌ وقتی سرمایه اجتماعی کاهش یابد، راهکارهای اقتصادی نتیجه عکس می‌دهد.

خطرات کاهش سرمایه اجتماعی/ اعتماد مردم از سلبریتی‌ها هم زایل می‌شودبه گزارش ایکنا؛ به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی مبارزه با فقر، نشست بررسی مسائل و مشکلات مؤسسات خیریه و سمن‌ها که قرار بود امروز یکشنبه 28 مهرماه، با حضور شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل کانون اسلامی انصار برگزار شود، به دلیل کنسل شدن پرواز وزیر از مشهد به تهران، بدون حضور وی و با حضور قبادی‌دانا، رئیس سازمان بهزیستی و احمد میدری، معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

در این مراسم میدری، معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ابعاد گسترده فقر در کشور، گفت: باید چارچوب مشخصی برای رفع مشکلات داشته باشیم. در عرصه سیاست‌گذاری بر بودجه و سرمایه مالی تأکید می‌شود اما امروزه می‌دانیم که سرمایه اجتماعی مهم‌تر از سرمایه مالی است و یکی از ارکان مهم سرمایه اجتماعی، اعتماد مردم و دستگاه‌ها به همدیگر و تعامل سازنده بین آنهاست.

میدری با ابراز تأسف از اینکه اعتماد مردم به یکدیگر، مردم به دولت و حتی اعضای حکومت به هم آسیب دیده است، گفت: وقتی سرمایه اجتماعی کاهش یابد، راهکارهای اقتصادی نتیجه عکس می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در زلزله بم شاهد اعتماد مردم به سازمان‌های خیریه بودیم، گفت: اما به مرور اعتماد به این مؤسسات هم کاهش یافت و مردم کمک‌های مالی خود را در زلزله بعدی در اختیار سلبریتی‌ها قرار دادند، اما همه می دانیم که فرد نمی‌تواند کار سازمانی انجام دهد و به نظر می‌رسد کم کم اعتماد به این افراد هم کاهش پیدا می‌کند.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به بیان این مسئله پرداخت که با شرایط موجود چه باید کرد و گفت: باید به سمت شفاف کردن عملکردها پیش رویم. از عملکرد وزارت کار تا سازمان بهزیستی باید شفاف‌سازی با قوت انجام شود. بی‌اعتبار شدن نهادهای دولتی کمکی به بهبود شرایط جامعه نمی‌کند و همه اقدامات مثبت هم زیر سؤال می‌رود و اقدامات دولتی نمایشی عنوان می‌شود.

وی ادامه داد: برای اینکه اقدامات نمایشی را از اقدامات واقعی جدا کنیم نیاز به نهادهای واسطی برای ارزیابی اقدامات وزارتخانه ها داریم؛ مؤسسات خیریه می‌توانند در راستی آزمایی اقدامات نهادهای دولتی نقش مهمی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha