تربیت 2 هزار و 500 حافظ قرآن در همدان/ فعالیت مرکز حفظ مجازی قرآن کریم با 500 کاربر
کد خبر: 3851231
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱

تربیت 2 هزار و 500 حافظ قرآن در همدان/ فعالیت مرکز حفظ مجازی قرآن کریم با 500 کاربر

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: سهم امسال استان در جهت طرح ملی تربیت حفاظ قرآن، ۲ هزار و ۵۰۰ نفر است.

تربیت 2 هزار و 500 حافظ قرآن در همدان/ فعالیت مرکز حفظ مجازی قرآن کریم در همدان با 500 کاربرمجتبی جمالی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان اظهار کرد: طرح تربیت حافظان قرآنی به منظور عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور انجام می‌گیرد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اینکه سهم استان همدان در سال گذشته در جهت تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم، ۸ هزار و ۸۰۰ نفر بوده است گفت: از این تعداد ۵ هزار و ۵۰۰ حافظ ۱ جزء تا ۳۰ جزء در سطح استان تربیت شده است.
وی با اشاره به اینکه سهم امسال استان در جهت تربیت حفاظ قرآن، ۲ هزار و ۵۰۰ نفر است گفت: امسال بیش از برش استانی، ثبت نامی در دوره‌های حفظ قرآن وجود داشته است به گونه‌ای 3 هزار نفر مشغول به گذراندن دوره‌های حفظ قرآن هستند که از این تعداد 30 نفر در بخش حفظ کل مشغول به فعالیت هستند.

جمالی با بیان اینکه امسال تنها اداره اوقاف مجری طرح تربیت حفاظ نیست گفت: امسال طرح تربیت حفاظ قرآن با حضور 100 مربی با همکاری موسسات و تشکل‌های قرآنی استان همچون، اداره زندان‌ها، جامعه القرآن، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، حسینیه‌ها، مراکز عمومی و ... اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه مرکز حفظ مجازی قرآن کریم زیر نظر اداره اوقاف در محل آستان مبارک امامزاده عبدالله(ع) همدان دایر است گفت: این مجموعه حدود ۵ سالی است که راه اندازی شده است و اکنون با 500 کاربر در جهت حفظ قرآن در حال فعالیت است.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان ابراز کرد: از آنجاکه دوره‌های حفظ مجازی قرآن رایگان بوده و بودجه اندکی به آن تعلق‌گرفته است، مربیان، هفته‌ای یک‌بار به مدت ۱۵ دقیقه با هر قرآن آموز تماس حاصل کرده و محفوظات او را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

وی اضافه کرد: رئیس مرکز حفظ مجازی قرآن استان بابیان اینکه دوره‌های حفظ مجازی ویژه گروه سنی خاصی نبوده و همگان می‌توانند در آن شرکت کنند و هر گروه سنی مربی خاص خود را دارد.

جمالی بابیان اینکه سالانه بیش از ۱۰۰ قرآن آموز به مرکز حفظ مجازی قرآن اضافه می‌شود افزود: 12 مربی در این مجموعه در دو نوبت صبح و بعدازظهر مشغول به فعالیت هستند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف اشاره ای به نتایج چهل و دومین مسابقات ملی قرآن کریم داشت و گفت: چهل و دومین مسابقات ملی قرآن کریم، در رشته‌های قرائت، ترتیل و حفظ ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء، اذان، دعا و هم‌خوانی برگزار شد

وی با اشاره به اینکه از استان همدان ۴ مقام برتر به مسابقات ملی راه یافته‌اند گفت: «محمد بابایی» منتخب مسابقات استانی در رشته حفظ کل، «فاطمه شاه حسینی» رشته حفظ ۲۰ جزء، «هما خانجانی» نماینده رشته ترتیل و «افسانه رضایی تبار» مقام برتر رشته قرائت، نمایندگان استان در این دور از مسابقات خواهند بود.

جمالی ابراز کرد: از میان 4 مقام برتر استان، آقای محمد بابایی به مرحله فینال راه یافت که متأسفانه نتوانست حائز رتبه‌ای در این دور از مسابقات شود.

انتهای پیام
captcha