رونمایی از پوستر کنگره سراسری «شعر عاشورایی» در قروه
کد خبر: 3851277
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱

رونمایی از پوستر کنگره سراسری «شعر عاشورایی» در قروه

گروه فرهنگی ــ پوستر دوازدهمین کنگره سراسری «شعر عاشورایی» با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی دیروز، ۲۸ مهرماه در محل فرمانداری قروه رونمایی شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حسین الماسی، فرماندار قروه، در مراسم رونمایی از پوستر دوازدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی با بیان اینکه این کنگره فرصتی برای آشنایی بیش‌ازپیش جوانان بافرهنگ غنی عاشورا است، اظهار کرد: باید از این ظرفیت در جهت ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی تلاش کرد.

وی با تأکید بر اهمیت تقریب مذاهب در برگزاری کنگره شعر عاشورایی از اعلام آمادگی این شهرستان در هر چه‌بهتر برگزار شدن چنین برنامه‌های خبر داد.

شهلا مژده، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: دوازدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی باهدف ترویج فرهنگ و ارزش‌های اصلی اسلامی و علاقه‌مندان به فرهنگ عاشورا برگزار می‌شود.

شناسایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورایی، اشاعه فرهنگ و ادبیات آیینی عاشورایی، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا را از دیگر اهداف برگزاری این کنگره ملی برشمرد.

وی با بیان اینکه کنگره ملی شعر عاشورایی در دو بخش شعر و ویژه برگزار می‌شود، عنوان کرد: بعد از اعلام فراخوان دوازدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی، آثار قابل‌توجهی در بخش شعر در دو رده سنی جوانان زیر ۳۰ سال و بزرگ‌سالان بالای ۳۰ سال به دبیرخانه این کنگره ارسال شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه به بخش ویژه کنگره نیز اشاره کرد و افزود: در این بخش که شامل ارسال اشعار با موضوع شهدای کردستان به‌ویژه شهدای مدافع حرم به زبان‌های فارسی، کردی و ترکی است، نیز شاهد استقبال خوب شاعران کشورمان هستیم.

یادآور می‌شود؛ دوازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی در روزهای اول و دوم آبان سال جاری در شهرستان قروه برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha