برگزاری ۴ محفل انس با قرآن در سراوان
کد خبر: 3851366
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴

برگزاری ۴ محفل انس با قرآن در سراوان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ از ابتدای ماه محرم تاکنون چهار محفل انس با قرآن کریم ویژه مددجویان تحت حمایت، زنان سرپرست خانوار و فرزندانشان در سطح شهرستان برگزار شده است.

ناصر ریگی، رئیس کمیته امداد شهرستان سراوان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: از ابتدای ماه محرم تاکنون چهار محفل انس با قرآن کریم ویژه مددجویان تحت حمایت، زنان سرپرست خانوار و فرزندانشان در سطح شهرستان سراوان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در این محافل معنوی از قاریان برجسته استان اعم از شیعه و سنی دعوت به‌عمل آمد، افزود: هدف از برپایی این محافل نورانی، فراهم کردن زمینه انس و الفت و تدبر در آیات قرآن کریم بوده است که بحمدالله با استقبال خوبی از سوی مددجویان سراوانی همراه بود.

رئیس کمیته امداد سراوان بیان کرد: جمع کل افراد شرکت‌کننده در این محافل ۷۷ نفر بود؛ مربی طرح نیز از بانوان دارای مدرک تحصیلی الهیات و همچنین مسلط به علوم قرآنی بود که مسئولیت آموزش ضمن تلاوت را بر عهده داشت.

ریگی ادامه داد: در این برنامه ضمن قرائت یک جزء توسط قاریان، ترجمه آیات و تفسیر کلی نیز انجام شد. همچنین شرکت‌کننندگان که عمدتاً زنان سرپرست خانوار بودند، با نکته‌های تجویدی و اصول صحیح‌خوانی قرآن نیز آشنا شدند.

وی اظهار کرد: به برکت این طرح و به‌منظور شناسایی استعدادهای قرآنی و معرفی به جامعه قرآنی، یک نفر حافظ کل قرآن و ۴ نفر دارای استعداد قرائت قرآن شناسایی و در بانک نخبگان قرآنی برای فراهم کردن زمینه ارتقا‌ و دعوت در برنامه‌های قرآنی ثبت شدند.

رئیس کمیته امداد سراوان گفت: برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن در ایام رمضان، محرم و صفر و همچنین برنامه حفظ قرآن و ترتیل این کتاب آسمانی ویژه مددجویان از دیگر برنامه‌های قرآنی کمیته امداد سراوان است.

انتهای پیام
captcha