بازگشت 90 درصد از زائران اربعین حسینی استان البرز
کد خبر: 3851379
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲

بازگشت 90 درصد از زائران اربعین حسینی استان البرز

گروه اجتماعی- معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز گفت: ۹۰ درصد زائران البرزی از کشور عراق بازگشته‌اند و مابقی تا دو روز آینده به استان بازمی‌گردند.

بازگشت 90 درصد از زائران اربعین حسینی استان البرز

امیر رحمانی، معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز با اشاره به اینکه امسال ۶۷ موکب از استان البرز خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در کشورعراق را عهده‌دار بودند، افزود: موکب‌های البرزی به صورت میانگین روزانه پذیرای ۳۵ هزار نفراز زائران اربعین حسینی بودند.
وی بیان کرد: بیش از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس از شهرداری کرج برای جابجایی زائران در مرز مهران و آن سوی مرز اعزام شده بود.
معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز گفت: تعداد زائران اربعین حسینی که از استان البرز به صورت رسمی در سامانه سماح ثبت کرده‌اند بالغ بر ۸۶ هزار نفر است اما بر اساس تخمین‌های موجود و با احتساب افرادی که در سامانه ثبت‌نام نکرده و خودشان به کشورعراق سفر کرده‌اند، تعداد زائر اربعین اعزامی از استان البرز بیش از این رقم بوده است.
رحمانی ادامه داد: با در نظر گرفتن تعداد ۸۶ هزار زائر اربعین مشرف شده از البرز به کشور عراق، این تعداد حدود ۳.۲ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود و بر اساس این آمار در شاخص کشوری استان البرز از حیث تعداد اعزام زائران اربعین حسینی رتبه بیستم کشور را دارد.
وی با اشاره اینکه تاکنون بیش از ۹۰ درصد زائران اربعین که از استان البرز به کشور عراق سفر کرده بودند به استان بازگشته‌اند، گفت: باقیمانده زائران البرزی نیز تا دو روز آینده به استان باز می‌گردند.
معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز اضافه کرد: با توجه به اینکه مرز مهران به عنوان مرزمعین برای تردد زائران البرزی تعریف شده بود، پرترافیک‌ترین مرز ترددی برای عبور و مرور زائران اعزامی از استان البرز مرز مهران بوده است.

انتهای پیام
captcha