راه‌اندازی سطح چهار علوم دینی برای دانشجویان اهل سنت
کد خبر: 3851685
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳

راه‌اندازی سطح چهار علوم دینی برای دانشجویان اهل سنت

گروه اجتماعی- معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت گفت: در سال‌های آینده سطح چهار علوم دینی یا مقطع دکترا برای دانشجویان اهل سنت راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، مرتضی یوسفی‌راد، معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مدارس دینی که امروز، 30 مهرماه در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه تأسیس شورای مدارس علوم دینی اهل سنت تربیت عالمان متعهد و پایبند است.
وی با اشاره به اینکه بُعد مادی، انسان را به مثابه غرب جدید بار می‌آورد و نتیجه آن مواردی است که امروز از طرف غرب شاهد آن هستیم، افزود: با توجه به مادی بودن فطرت انسان باید جهت‌گیری و برنامه‌ریزی‌هایی برای این مهم و هدایت درست جامعه به عنوان مودیان اصلی ترویج دین اسلام داشته باشیم.
معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه مدارس دینی اهل سنت با اشاره به اینکه در اندیشه اسلامی هر آنچه بر علیه بشریت باشد ممنوع و حرام است، عنوان کرد: رسالت اندیشه اسلامی در کنار زندگی مادی سوق دادن افراد به زندگی معنوی و هدایت آنها به راه راست است.
وی بیان کرد: در دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس اهل سنت برای تربیت عالمان دینی برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده‌ایم و در این دبیرخانه خود را مسئول این می‌دانیم که مروج مذهب شافعی با متدهای جدید در دنیا باشیم.
یوسفی‌راد اعلام کرد: در راستای ترویج اسلام اصل را بر توانمندسازی اساتید و طلاب گذاشته‌ایم بنابراین طرح پنج ساله ایجاد کارگا‌ه‌های آموزشی در کنار آزمون‌ها و غیره را در استان‌ها برای توانمند کردن اساتید برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه برای پیشرفت علوم دینی اهل سنت سطوح علمی سه و چهار را نیز در نظر گرفته‌ایم، افزود: در حال حاضر مدارج حوزه‌های اهل سنت تا سطح دو هستند، اما وجود سطح 3 را نیز در جامعه‌المصطفی و دانشگاه ادیان و ... مطرح کرده‌ایم.
معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه مدارس دینی اهل سنت عنوان کرد: در مقاطعی سال گذشته در جامعه‌‍‌المصطفی حدود 80 نفر را بورسیه کردیم و علاوه بر آن یازده رشته تخصصی را متناسب با نیاز سنجی‌های انجام شده به صورت نیاز استان‌های مختلف در رشته‌های تخصصی دایر کرده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه امیدواریم برای سال‌های آینده سطح چهار که همان دکتراست را برای دانشجویان اهل سنت داشته باشیم، یادآور شد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده درصددیم مرکز تخصصی کردستان را در دو رشته در راستای افزایش توانمندی بیشتر دانشجویان علوم دینی توسعه دهیم.

انتهای پیام
captcha