نخبگان خانواده شهدا به کارگیری شوند
کد خبر: 3851763
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶

نخبگان خانواده شهدا به کارگیری شوند

گروه اجتماعی- نماینده ولی فقیه در کردستان با تأکید بر تلاش برای حفظ جایگاه شهدا در جامعه گفت: باید از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فرزندان شهدا و ایثارگران نخبه و سرآمد برای پیشرفت جامعه بهره لازم را ببریم.

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در کردستان امروز، 30 مهرماه در همایش تجلیل از نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر استان کردستان اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در زمینه های مختلف مدیون خون شهدا و ایثارگران است و همه ما باید تلاش کنیم به هر طریقی دین خود را به این بزرگواران ادا کنیم.
وی با تأکید بر اینکه باید از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فرزندان شهدا و ایثارگران نخبه و سرآمد برای پیشرفت جامعه بهره لازم را ببریم، افزود: بهره‌گیری از توانمندی‌های خانواده شهدا در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه علمی احترام به شهید و شهادت است.
نماینده ولی فقیه در کردستان بیان کرد: بی شک خانواده شهدا با تمام وجود در خدمت نظام و انقلاب بوده و بیشتر از دیگران برای این انقلاب دل می‌سوزانند لذا می‌طلبد که مسئولان بیش از گذشته به آنان توجه کرده و از توانمندی‌های آنان بهره ببرند.
وی با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام بر روی بحث علم و عالم و توجه به کسانی که نخبه و سرآمد دیگران می‌شوند تاکید فراوانی شده است، عنوان کرد: دین اسلام برای برخی از مسائل حد و مرزی قائل نشده و یکی از این موضوعات فراگیری علم و دانش و تلاش برای قدرتمند شدن در این زمینه است.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی اعلام کرد: انسان به هر میزان که درزمینهٔ علمی قدرتمند شود توانایی ایستادگی‌اش در مقابله با ترفندهای دشمنان و همچنین وابستگی‌اش به دیگران در زمینه‌های مختلف کاهش می‌یابد.
وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر تلاش برای افزایش پیشرفت‌های علمی در کشور و فراهم کردن زمینه‌های لازم در این زمینه یادآور شد: یکی از افتخارات ایرانیان تلاش خستگی‌ناپذیر برای افزایش علم است و هیچ فاصله‌ای نمی‌تواند در این زمینه مانع آنان شود.
یادآور می شود؛ در حال حاضر حدود ۱۲۰ نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر کردستان جزو نخبگان و سرآمدان هستند.

انتهای پیام
captcha