ارسال ۳۰۰ اثر به دبیرخانه دوازدهمین «کنگره ملی شعر عاشورایی»
کد خبر: 3852043
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲

ارسال ۳۰۰ اثر به دبیرخانه دوازدهمین «کنگره ملی شعر عاشورایی»

گروه فرهنگی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از ارسال ۳۰۰ اثر از ۱۰۱ شاعر کشوری به دبیرخانه «دوازدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی» در قروه خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، جلال قلعه‌شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امروز، یکم آبان ماه در مراسم افتتاحیه دوازدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی قروه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: فراخوان این کنگره ملی از اواخر مردادماه در سطح کشور آغاز شد و هنرمندان کشور تا 15 مهرماه فرصت داشتند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
وی از ارسال 300 اثر به دبیرخانه این کنگره خبر داد و افزود: 101 شاعر آیینی کشور شامل ۶۴ مرد و ۳۷ زن آثار خود را به دبیرخانه این کنگره ملی ارسال کردند که بعد از بازبینی آثار 281 اثر به دوازدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی راه یافت.
قلعه‌شاخانی به تفکیک آثار در بخش‌های مختلف اشاره و عنوان کرد: از این تعداد ۱۶۴ اثر در رده سنی بالای ۳۰ سال، ۷۷ اثر در رده سنی زیر ۳۰ و ۴۰ اثر نیز در بخش ویژه دوازدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی بودند.
وی به استان‌های شرکت‌کننده در این کنگره اشاره و بیان کرد: در این دوره از کنگره شاعران از استان‌های قم، مشهد، اصفهان، زنجان، همدان، بوشهر، تهران، خوزستان، کردستان و کرمانشاه آثاری به دبیرخانه این کنگره ارسال شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری کارگاه شعر با حضور عبدالجبار کاکایی، مصطفی محدثی خراسانی و بهروز خیریه در اولین روز از برگزاری این کنگره خبر داد و اعلام کرد: این کارگاه با حضور شاعران شرکت‌کننده در کنگره و شاعران استانی برگزار می‌شود.
یادآور می‌شود؛ دوازدهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی چهارشنبه اول آبان با حضور مسئولان استانی، شاعران آیینی کشور، عاشقان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) و اقشار مختلف مردم در کانون ولایت شهرستان قروه آغاز به کار کرد و به مدت دو روز به طول خواهد انجامید.

انتهای پیام
captcha