فرهنگ حسینی با سبک ایرانی- اسلامی انتقال یابد
کد خبر: 3852153
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸

فرهنگ حسینی با سبک ایرانی- اسلامی انتقال یابد

گروه اجتماعی- هیئت‌های عزاداری می‌توانند با انتخاب اشعاری برگرفته از معارف اسلامی و با محتوا و سبک اصیل ایرانی- اسلامی، فرهنگ حسینی را به نسل جدید انتقال دهند.

فرهنگ حسینی با سبک ایرانی- اسلامی انتقال یابدبه گزارش ایکنا از مازندران، ابراهیمیان امروز یکم آبان ماه در نشست با طلاب سیکل مدرسه علمیه فاطمیه بندپی بابل، اظهار کرد: هیئت‌های عزاداری به خاطر استقبال جوانان و نسل جدید از آنها، می‌توانند با بهره گرفتن از مفاهیم و معارف درست، اشعار با محتوا و سبک‌های متناسب با فرهنگ اصیل ایرانی- اسلامی، فرهنگ حسینی را به بهترین نحو انتقال دهند.
وی با بیان اینکه، مدارس علمیه خواهران در مقطع سیکل با نسلی مواجه هستند که استقبال زیادی به هیئات و مداحان جوان دارند، افزود: باید هیئت‌های عزاداری با برخی آسیب‌ها آشنا شوند.
مدیر مدرسه علمیه فاطمیه بندپی بابل تصریح کرد: دانش‌آموزان مقطع سیکل، به عنوان نسل نوجوان از محیط «تاثیرپذیری» دارند، به همین خاطر به همان اندازه که تحت تاثیر سبک و سیاق مداحی‌های امروزی هستند، به همان اندازه می‌توانند با آشنایی با پیرایه‌ها و شبهات وارد شده در فرهنگ عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع)، به عنوان مبلّغ در جامعه اثرگذار باشند.
وی ادامه داد: اگر مدارس علمیه کاملا به نیازمندی‌های جامعه آشنا شده و بر همان اساس برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی خود را تدوین و اجرا کنند، در آن صورت می‌توانند طلاب را متناسب با نیاز جامعه برای امر تبلیغ آماده می‌کنند.

انتهای پیام
captcha