مراسم عزاداری دانشجویان البرزی در مصلی کرج
کد خبر: 3852422
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۶

مراسم عزاداری دانشجویان البرزی در مصلی کرج

گروه اجتماعی ــ مراسم عزاداری خیابانی دانشجویان دانشگاه‌های البرز در آستانه ۲۸ صفر، سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام و امام حسن مجتبی(ع) در مصلی کرج برگزار شد.

عزاداری خیابانی دانشجویان دانشگاه‌های البرز

به گزارش ایکنا از البرز، همزمان با سوم آبان و در آستانه ۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و امام حسن مجتبی(ع) و همچنین شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) مراسم عزاداری با حضور دانشگاهیان استان البرز در مصلای کرج برگزار شد.

در این مراسم که به دعوت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان البرز و با حضور استادان، کارکنان و دانشجویان انجام شد، دانشگاهیان عزادار شهرستان کرج و نظرآباد از میدان توحید کرج تا مصلای نماز جمعه این شهر پیاده‌روی کردند و به سینه زنی و نوحه سرایی پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادق رزاقی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان البرز در این مراسم اظهار کرد: با همه هجمه‌های وارده و فضاسازی‌های انجام شده قبل از آغاز ماه محرم و صفر، هیچگاه از شور و هیجان و ارادت مردم نسبت به امام حسین‌(ع) کم نشده و در بهترین شکل ممکن ملت ما ارادت خود را نشان داده و به‌طور گسترده در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند.

وی اضافه کرد: از فضاسازانی که نسبت به هزینه‌های پیاده‌روی اربعین ایراد می‌گیرند باید سؤال کرد که چرا به هزینه‌هایی که برخی برای سفرهای غیرضروری و تفریحی انجام می‌دهند ایرادی وارد نیست؟ درحالی‌که برگزاری عزای حسینی برخاسته از دل، جان، فهم و درک مردم نسبت به شعائر دینی و مذهبی است.

این مسئول در پایان تأکید کرد: از سوی دیگر به حق ملت و دولت عراق در همایش بزرگ اربعین سنگ تمام گذاشته و به نحوی شایسته از زائرین حسینی پذیرایی کردند.

انتهای پیام
captcha