عزاداری مردم اردبیل در سالروز شهادت ثامن الائمه(ع)/اردبیل غرق در ماتم شد
کد خبر: 3853208
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴

عزاداری مردم اردبیل در سالروز شهادت ثامن الائمه(ع)/اردبیل غرق در ماتم شد

گروه اجتماعی- همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) اهالی عاشق اهل بیت(ع) در مناطق مختلف استان اردبیل با برگزاری آیین‌های ویژه در سوگ امام هشتم شیعیان عزاداری کردند.

عزاداری مردم اردبیل در سالروز شهادت ثامن الائمه(ع)/اردبیل غرق در ماتم شد//انتشار//به گزارش ایکنا از اردبیل، همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) اهالی عاشق اهل بیت(ع) در مناطق مختلف استان اردبیل با برگزاری آیین‌های ویژه در سوگ امام هشتم شیعیان عزاداری کردند.

آیین‌های عزاداری مردم در مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه با حضور گسترده مردم و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار و طی آن عاشقان اهل بیت به عزاداری پرداخته و سوگواری کردند.

دسته‌های عزاداری سینه‌زنی و زنجیرزنی نیز در برخی از شهر‌های استان در معابر و خیابان‌ها به حرکت درآمده و در قالب آن عزاداران سیاهپوش به عزاداری پرداختند.

در شهر‌های مختلف استان اردبیل، بازار‌ها و خیابان‌ها سیاه‌پوش شده و بیرق‌های عزا بر سردر مغازه‌ها، مساحد و حسینیه‌ها برافراشته شده است.

روضه‌خوانی و تعزیه‌خوانی نیز از مراسم آئینی استان اردبیل است و امروز روز ختم بسیاری از این آئین‌های سنتی می‌باشد و بسیاری از مردم نیز در این روز اقدام به پخت و پخش غذای نذری می‌کنند.

همزمان با آخرین روز از ماه صفر بازار احسان و نذری در مناطق مختلف استان گرم بود و هر کس در حد توانایی مالی خود با پخت غذای گرم و نوشیدنی و توزیع آن در بین نیازمندان خود را در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت امام رضا(ع) شریک می‌کند.

انتهای پیام
captcha