جامعه برای رسیدن به آرامش همگانی به سیره نورانی پیامبر(ص) نیازمند است
کد خبر: 3853882
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹

جامعه برای رسیدن به آرامش همگانی به سیره نورانی پیامبر(ص) نیازمند است

گروه اجتماعی- جامعه ما بیش از هر زمان دیگری به جاری کردن سیره نورانی رسول خوبی‌ها نیاز دارد که تا به آرامش همگانی برسد و این میسر نخواهد شد مگر با عزم و اراده انسان‌ها محب آن حضرت برای تبعیت.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در یادداشتی «به نیاز جامعه به جاری کردن سیره نورانی پیامبر اکرم(ص)» پرداخته است؛ که در ادامه می‌آید:
بعد از سپری شدن دو ماه حزن و اندوه یعنی محرم و صفر به ماه مولود پیامبر گرامی اسلام رسیدیم. برای ما محبان رسول‌الله ماه ربیع‌الاول، ماه رسول‌الله، حس شور و شعف را در پی دارد.
این احساس خوب الهی نشأت گرفته از تولد انسان بزرگی است که همه بشریت به آن افتخار می‌کنند. رسول اعظم، فخر کائنات است و همه انسان‌های آزاده به او تأسی می‌کنند و او را اسوه و الگوی خود می‌دانند. چه خوش گفت خدای متعال «لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ؛ قطعاً براى شما در [اقتدا به] رسول خدا سرمشقى نيكوست».
خدای سبحان پیامبر اعظم را به‌عنوان اسوه و الگوی حسنه بشریت معرفی می‌کند که انسان‌ها با الگو گرفتن از آن بزرگ به فلاح و رستگاری خواهند رسید.
درزمانی که جامعه ما گرفتار خودخواهی انسان‌های بی‌خرد شده است، آنچه می‌تواند برای ما نجات‌بخش باشد تأسی و تبعیت از سیره پاک و تمدن ساز پیامبر گرامی اسلام است که می‌تواند برای پاک کردن سیاهی‌ها، پنجره سعادت را به روی مستضعفان بگشاید.
جامعه ما بیش از هر زمان دیگری به جاری کردن سیره نورانی رسول خوبی‌ها نیاز دارد که تا به آرامش همگانی برسد و این میسر نخواهد شد مگر با عزم و اراده انسان‌ها محب آن حضرت برای تبعیت.
ماه ربیع‌الاول فرصت مغتنمی است که به بهانه میلاد پربرکت محمد مصطفی خودمان را در معرض نسیم روح‌بخش سنت گران‌سنگ آن بزرگ قرار بدهیم و روح تازه‌ای را در زندگی معنوی خود بدمیم که این نیاز ضروری امروز جامعه بشری است.
خدای منان را شکر می‌کنیم که در ایران اسلامی و با ابتکار و خلاقیت امام راحل بزرگوار این ایام را به‌عنوان هفته وحدت بین مسلمین نام‌گذاری کردند و شیعه و سنی در کنار هم باافتخار از الگو و اسوه خود می‌گویند.
هفته وحدت فرصت بسیار مناسبی است که کلام حکیمانه رهبری انقلاب را به سامانه فکری همه انسان‌های محب رسول‌الله مخابره کنیم و با اتحاد و همدلی زیر بیرق رسول اکرم در جهت رسیدن به قله‌های پیروزی باهم درحرکت باشیم.
لازم است؛ از اتفاقات کشورهای همسایه خود درس عبرت بگیریم و در این هفته مبارک از آرمان‌های گران‌بهای خود که باقیمت گزاف به دست آوردیم با تبعیت از رهبری بصیر حفاظت و حراست کنیم. فقط در سایه انسجام و یکپارچگی است که می‌توانیم بر همه مشکلات فائق بیاییم و به سعادت برسیم.

انتهای پیام
captcha