ابهامات و حواشی جوایز برگزیدگان مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 3853945
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹

ابهامات و حواشی جوایز برگزیدگان مسابقات سراسری قرآن

گروه مسابقات ــ جوایز برگزیدگان چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در حالی طی روزهای گذشته به نفرات برتر مسابقات اهداء شد که با حاشیه‌ها و ابهامات همراه بود.

جوایز برگزیدگان مسابقات سراسری قرآن و ابهاماتی که وجود دارد

به گزارش ایکنا؛ در حالی کمتر از دو هفته از پایان چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در دو بخش آقایان و بانوان سپری شده است، طی روزهای گذشته جوایز برگزیدگان این دوره از مسابقات پرداخت شد تا نفرات و گروه‌های برتر در مدت نسبتاً کوتاهی بعد از پایان رقابت‌ها جوایز مادی خود را دریافت کنند.

پرداخت این جوایز باعث بروز حاشیه‌هایی شد؛ موضوعی که با توجه به محافظه‌کاری نهاد برگزارکننده مسابقات در اعلام مبالغ جوایز نه تنها قابل پیش‌بینی بود، که بارها و در گفت‌وگوهای مختلف به مسئولان برگزارکننده مسابقات نیز هشدار داده شده بود.

بر اساس شنیده‌های خبرنگار ایکنا، برخی از شرکت‌کنندگان در مسابقات سراسری قرآن در مورد میزان جوایز خود در قیاس با سال‌های قبل اعتراض داشتند و بیان می‌کردند که میزان این جوایز کاهش زیادی یافته است، در حالی که پیش از این، برگزارکنندگان مسابقات از افزایش میزان جوایز در دوره چهل دوم در قیاس با دوره قبل خبر داده بودند.

از جمله شرکت‌کنندگانی که در این دوره از مسابقات به جوایز و کاهش آن در قیاس با سال قبل اعتراض داشت، اعضای گروه تواشیح‌العباد خوزستان (گروه برتر چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم) است. مرتضی طرفی،‌ یکی از اعضای گروه تواشیح‌العباد خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به اینکه جوایز برگزیدگان مسابقات سراسری قرآن پرداخت شده است، گفت: این پرداخت در حالی انجام شده که برخلاف وعده‌های داده شده، میزان جوایز حداقل در بخش تواشیح با کاهش همراه بوده است.

وی با اشاره به اینکه جایزه گروه اول رشته تواشیح در سال گذشته 10 درصد بیشتر از امسال بوده است، افزود: سال گذشته گروه اول 20 میلیون تومان جایزه دریافت کرد، اما امسال به جای افزایش با کاهش 10 درصدی همراه بوده و به 18 میلیون تومان رسیده است.

طرفی با تأکید بر اینکه جواب قانع‌کننده‌ای هم از سوی عوامل برگزاری مسابقات به پرسش‌های متعدد در این زمینه داده نشده است، بیان کرد: تنها پاسخی که تاکنون به ما داده‌اند این است که در سال‌های گذشته به سه گروه برتر مسابقات جایزه داده می‌شد، اما امسال تعداد گروه‌هایی که جایزه می‌گیرند به پنج گروه افزایش یافته است.

این عضو گروه تواشیح‌العباد خوزستان تصریح کرد: اتفاقاً سال گذشته نیز گروه العباد رتبه چهارم را کسب کرد و 11 میلیون تومان جایزه نیز دریافت کردیم. پس پاسخی که به ما داده‌اند، محلی از اعراب ندارد و درست نیست، چراکه در سال‌های گذشته نیز گروه‌های اول تا پنجم جایزه دریافت کرده‌اند.

وی در پایان به هزینه‌های بسیار زیاد یک گروه تواشیح برای باقی ماندن در کوران مسابقات و اجرای برنامه اشاره کرد و گفت: مسئولان به جای حمایت از گروه‌های تواشیح و فعالیت‌های از این دست، میزان جوایز را نیز کاهش می‌دهند و این می‌‌تواند در انگیزه اعضای گروه‌ها تأثیر منفی باقی بگذارد. ضمن اینکه باید این موضوع نیز مشخص شود که چرا قبل از برگزاری مسابقات از افزایش میزان جوایز سخن می‌گویند، اما در انتها با کاهش میزان جوایز روبرو هستیم. باید مشخص شود این مبالغ چه سرنوشتی پیدا کرده است.

بر اساس گزارش ایکنا، برای دریافت پاسخی به این انتقادات تماس‌های متعددی با عوامل برگزارکننده مسابقات به عمل آمد که تا زمان انتشار این گزارش پاسخی دریافت نشد. ایکنا همچنان منتظر پاسخی به این اظهارات است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جواد بشیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۱۰:۲۲
0
1
با سلام
کیفیت پذیرایی مسابقات در این دوره بسیار ضعیف بود و این در صورتی بود که اعلام شد کاهش هزینه‌های پذیرایی به دلیل افزایش مبالغ جایزه متسابقین است.
دروغ ممنوع
captcha