آغاز مرحله منطقه‌ای هشتمین دوره مناظرات دانشجویی غرب کشور در کردستان
کد خبر: 3855515
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴

آغاز مرحله منطقه‌ای هشتمین دوره مناظرات دانشجویی غرب کشور در کردستان

گروه فرهنگی- مرحله منطقه‌ای هشتمین دوره مناظرات دانشجویی با حضور ۶۸ تیم دقایقی پیش، ۱۸ آبان ماه در تالار مولوی دانشگاه کردستان آغاز شد.

آغاز مرحله منطقه‌ای هشتمین دوره مناظرات دانشجویی غرب کشور در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، چیا سهراب‌نژاد، رئیس جهاددانشگاهی کردستان امروز، ۱۸ آبان ماه در مراسم افتتاحیه مرحله منطقه‌ای هشتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی اظهار کرد: مسابقات مناظره دانشحویی غرب کشور در آستانه هفته وحدت برگزار می‌شود که امیدواریم این امر زمینه مناسب رابرای ایجاد وحدت و همدلی بیشتر در جامعه فراهم کند.
وی با تبریک معرفی شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی جهان افزود: موسیقی یک قسمت جدانشدنی از استان فرهنگی کردستان و شهر زیبای سنندج است و این امر فرصت بسیار خوبی برای معرفی بیشتر شهر سنندج است که امیدواریم مسئولان استان بتوانند این نام را برای استان حفظ کنند.
رئیس جهاددانشگاهی کردستان بیان کرد: امروز استان کردستان میزبان گروه‌های برگزیده مرحله استانی، استان‌های غرب کشور است.
وی عنوان کرد: مسابقات مناظره دانشجویی یک تمرین برای شنیدن است چراکه شنیدن کار سخت و زمان‌بری است به ویژه زمانی که در مقابل شما افرادی قرار می‌گیرند که با نظر شما مخالف هستند.
سهراب‌نژاد اعلام کرد: در مناظرات دانشجویان فرد باید آستانه تحمل خود را برای شنیدن نظرات مخالف بالا ببرد و از ایده‌ها و نظرات خود به طور منطقی، اصولی، علمی و از روی ادب دفاع کند تا طرف مخالف را قانع کنید.
وی اعلام کرد: باید سعی کنیم تا فضای گفت‌وگو، معنا و فرهنگ گفت‌وگو را از طریق دانشگاه‌ها به جامعه منتقل کنیم چراکه ریشه بسیاری از مشکلات کنونی کشور در عدم آشنایی با فضای گفت‌وگو است.
رئیس جهاددانشگاهی کردستان در پایان یادآور شد: امیدواریم این مناظرات فرصتی را برای بالا بردن آستانه تحمل همه ما به عنوان مستمع فراهم کند و بر دانش همه ما افزوده شود.

انتهای پیام
captcha