ثبت ۲۵ وقف جدید در استان کردستان
کد خبر: 3855553
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹

ثبت ۲۵ وقف جدید در استان کردستان

گروه فرهنگی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: با ثبت ۲۵ مورد وقف جدید در شهرستان‌های استان کردستان از اول امسال تاکنون تعداد موقوفات این استان به دو هزار و ۲۴۳ مورد رسید.

حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: از مجموع وقف‌های ثبت شده امسال ۱۹ مورد مربوط به واقفان خیراندیش بانه‌ای و مابقی مربوط به‌ واقفان سایر شهرها و روستاهای استان بوده است.
وی افزود: تا پایان سال گذشته تعداد موقوفات استان دو هزار و ۲۱۸ مورد بود که  در سال جاری تاکنون این تعداد به دو هزار و ۲۴۳ وقف افزایش پیدا کرده و بیشترین نیات واقفان نیز مسجد و خانه‌های عالم بوده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از به ثبت رسیدن دو وقف جدید در شهرستان سقز خبر داد و بیان کرد: یک باب منزل مسکونی  به مساحت ۱۲۰ متر مربع و ارزش یک میلیارد ریال در بهارستان شهرستان سقز از جمله این وقف‌ها است که  از سوی واقف خیراندیش حسین ملاویسی، با نیت هزینه‌های مسجد وقف شده است.
وی عنوان کرد: همچنین اهالی روستای هبکی از توابع شهرستان سقز نیز به صورت مشارکتی یک باب منزل مسکونی را با نیت خانه عالم وقف کردند که هر دو وقف در سازمان اوقاف به ثبت رسیده است.
حجت‌الاسلام کاروند از واقفان خیراندیش استان خواست، نیات خود را به سمت مسائل مورد نیاز جامعه از جمله کمک به هزینه تحصیل دانش‌آموزان بی‌بضاعت، بیماران خاص، ازدواج جوانان  و سایر مسائل فرهنگی و اجتماعی سوق دهند.

انتهای پیام
captcha