راه‌اندازی شعبه جدید دانشگاه بین‌المللی جامعه‌المصطفی در کردستان
کد خبر: 3855893
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴

راه‌اندازی شعبه جدید دانشگاه بین‌المللی جامعه‌المصطفی در کردستان

گروه سیاسی ــ نماینده ولی فقیه در استان کردستان به فعالیت دانشگاه جامعه المصطفی به عنوان یک ظرفیت بین‌المللی اشاره و عنوان کرد: در راستای بهره‌گیری بیشتر کشورهای منطقه از فعالیت این دانشگاه به زودی شعبه جدیدی در استان کردستان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، ۱۹ آبان ماه در همایش «پیامبر اعظم(ص) رهبری، اتحاد ملی و اقتدار امت اسلامی» که با حضور رحمانی فضلی، وزیر کشور امروز، ۱۹ آبان ماه در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: وحدت، همدلی، همبستگی، اتحاد و یکپارچگی از دستورات پیامبر اکرم(ص) برای تمام مسلمانان است.
وی افزود: وظیفه پیامبر اکرم(ص) هدایت بشریت از ظلمت به سوی نور و نجات از تاریکی‌هاست. خداوند متعال در آیات قرآن کریم، پیامبر را انسانی از جنس خود مردم و دلسوز برای تمام عالم بشریت معرفی می‌کند.
وی وحدت را یکی از مسائل اساسی در دین اسلام دانست و عنوان کرد: برادری، الفت، انس و دوستی بین مسلمانان به عنوان نعمت بزرگی است که پیامبر اکرم(ص) از طریق دین اسلام به مسلمانان اهدا کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه قرآن و اهل بیت(ع) دو یادگار پیامبر اکرم(ص) بین مسلمانان است، اعلام کرد: قرآن حمد ممدود از آسمان به زمین بوده و اهل بیت پیامبر منشاء وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان هستند. اگر مسلمانان باهم اتحاد و یکپارچگی داشته باشند دشمنان نمی‌توانند بر آن‌ها تسلط پیدا کنند.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی گفت: هفته وحدت فرصتی برای یادآوری اهمیت و ارزش وحدت و تقریب مذاهب اسلامی است و علما و روحانیون باید در این هفته فواید وحدت و یکپارچگی را بیشتر برای مردم تبیین کنند.
وی با تأکید بر اینکه بین مذاهب اسلامی هیچ اختلافی وجود ندارد، افزود: تنها اختلاف بین تشیع و تسنن در تعداد معدودی مسائل فقهی بوده است اما در سایر مباحث با هم یکی هستند.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اعلام اینکه امام راحل و رهبر معظم انقلاب برای وحدت امت اسلامی اقدامات مؤثری را انجام داده‌اند، افزود: تشکیل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یکی از اقدامات مؤثر مقام معظم رهبری در راستای وحدت امت اسلامی بوده است.
وی به فعالیت‌های مؤثر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اشاره و عنوان کرد: تشکیل علمای مقاومت یکی از فعالیت‌های مجمع تقریب مذاهب اسلامی بوده که موجب پیوند بیشتر مسلمانان شده است و همین امر موجب شده که قدرت‌های بزرگ مانند روسیه و چین برای در امان ماندن از آمریکا خود را با این پیوند همراه کنند.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی به راه‌اندازی مرکز تخصصی امام شافعی در استلن کردستان اشاره و عنوان کرد: دوره‌های فقه شافعی برای اولین بار در این مرکز آموزش داده می‌شود.
وی به فعالیت دانشگاه جامعه‌المصطفی به عنوان یک ظرفیت بین المللی اشاره و عنوان کرد: در راستای بهره‌گیری بیشتر کشورهای منطقه از فعالیت این دانشگاه به زودی شعبه جدیدی در استان کردستان راه‌اندازی می‌شود.
وی در پایان یادآور شد: خدمات مرکز بزرگ اسلامی به صورت متمرکز برای حوزه‌های علمیه اهل سنت و اهل تشیع صورت گرفته است.

انتهای پیام
captcha