وحدت اسلامی زمینه‌ساز پیروزی حق بر باطل در جهان خواهد شد
کد خبر: 3855979
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷

وحدت اسلامی زمینه‌ساز پیروزی حق بر باطل در جهان خواهد شد

گروه سیاسی- امام جمعه اهل تشیع کامیاران با تأکید براینکه وحدت اسلامی زمینه‌ساز پیروزی حق بر باطل در جهان خواهد شد، گفت: در این راستا برای افزایش هرچه بیشتر وحدت اسلامی باید عقلانیت را در جامعه بالا ببریم و پایه‌های وحدت اسلامی را تقویت کنیم.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام احمد زارعی، امام جمعه اهل تشیع کامیاران در «همایش پیامبر اکرم(ص)، رهبری، اتحاد ملی و اقتدار امت اسلامی» که با حضور عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور امروز، ۱۹ آبان ماه در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، علما را حافظ وحدت اسلامی دانست و اظهار کرد: علما و روحانیون در طول تاریخ به گونه‌ای رفتار کرده که مال و ناموس امت اسلامی در خلال حفظ وحدت به درستی حفظ شود.
وی افزود: انقلاب اسلامی نیز در دوران حیات خود توانسته بی‌نظیرترین وحدت ها را در کشور حاکم کرده و همزیستی مسالمت‌آمیزی را بین ادیان و مذاهب مختلف در کشور ایجاد کند.
حجت‌الاسلام زارعی بیان کرد: با تأسی از رهبری‌های داهیانه امام راحل و هدایت‌های هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در کردستان به عنوان یک استانی که مجموعه‌ای از اهل تسنن و تشیع را در خود جای داده، فضای همدلی و هم‌افزایی به خوبی مشاهده می‌شود.
وی با بیان اینکه نمونه این همدلی‌ها در اعیاد و مراسم مذهبی و حماسه‌های ملی به خوبی مشاهده می‌شود، اعلام کرد: برای ارتقای وحدت هر چقدر بتوانیم عقلانیت در جامعه را بالا ببریم می‌توانیم پایه‌های وحدت در اسلام را تقویت کنیم.
امام جمعه اهل تشیع کامیاران یادآور شد: ایجاد زیرساخت‌های علمی از جمله کتابخانه‌های تخصصی، پرورش اندیشمندان، احداث و تجهیز مدارس علمیه و توجه به معیشت علمای دینی از جمله مواردی است که می‌توان با تأمین آن به تحکیم پایه‌های وحدت دست یافت.

انتهای پیام
captcha