تبلیغات سنتی روحانیون برای تأثیرگذاری بیشتر با زبان هنر آمیخته شود
کد خبر: 3856077
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸

تبلیغات سنتی روحانیون برای تأثیرگذاری بیشتر با زبان هنر آمیخته شود

گروه فرهنگی ــ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: تبلیغات سنتی روحانیون در جهت تأثیرگذاری لازم باید به ابزار و زبان هنر آمیخته شود و این ممکن نیست مگر با این ارتباط دوسویه که هم هنرمند به مسائل دینی مجهز و هم علما از هنر به‌عنوان یک اصل مهم در تبلیغ مسائل دینی بهره‌مند شوند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور امروز، 19 آبان ماه با افتتاح نمایشگاه کارتون و کاریکاتور با موضوع «وحدت اسلامی و انسجام ملی» که حاصل تلاش هنرمندان کارتونیست است استان است، اظهار کرد: هنر کاریکاتوریک زبان بین‌المللی و یکی از هنرهای بسیار مهم و تأثیرگذار است که باید به آن توجه بیشتری صورت گیرد.
وی افزود: یکی از زیبایی‌های این هنر در جدی بودن نگاه هنرمند به موضوعات  پیرامون است که سبب خلق آثاری طنزگونه می‌شود و با همراه کردن مخاطب با خود در کوتاه‌ترین زمان پیام تأثیرگذار خود را بر ذهن جای می‌گذارد.
حجت‌الاسلام قمی، با تقدیر از حمایت‌های حوزه هنری استان کردستان در اختصاص یک مکان ارزنده جهت فعالیت هنرمندان این عرصه عنوان کرد: اتفاقات بسیار خوبی در حوزه هنری استان کردستان رقم خورده است که در کمتر استانی می‌توان نمونه آن را یافت.
وی در ادامه با حضور در استودیو صدا و تصویر مهر حوزه هنری با اظهار خوشحالی از امکانات در نظر گرفته‌شده در این مجموعه گفت: این استودیو با این امکانات مجهز و چشم‌انداز زیبایی که به مکان‌های اصلی و مهم سنندج نیز احاطه دارد، می‌تواند به‌عنوان یکی از مراکز مهم در خدمت تولید آثار هنری ارزشمند وفا خر به کار گرفته شود و دیگر ادارات و ارگان‌ها از جمله صدا وسیما و سازمان تبلیغات اسلامی می‌توانند از این امکانات بهره لازم را ببرند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با تأکید بر همکاری و هم‌افزایی ادارات و ارگان‌ها و نهادهای استان با مراکز هنری وفرهنگی افزود : کارهای دینی و تبلیغات سنتی روحانیون در جهت تأثیرگذاری لازم باید به ابزار و زبان هنر آمیخته شود و این ممکن نیست مگر با این ارتباط دو سویه که هم هنرمند به مسائل دینی مجهز و هم علما از هنر به عنوان یک اصل مهم در تبلیغ مسائل دینی بهره‌مند شوند.
وی سپس با بازدید از سالن‌های مختلف پردیس سینمایی بهمن سنندج به صورت کامل درجریان امکانات آن قرار گرفتند.
حجت الاسلام والمسلمین قمی چند منظوره بودن سالن‌های سینما را یک کار بسیار ارزشمند عنوان و افزود: در کنار توجه به سینما ، توجه به دیگر هنرها از جمله تئاتر به عنوان یک هنر بسیار مهم باید در دستور کار قرار گیردکه خوشبختانه این موضوع بر اساس گزارش‌های ارائه شده به خوبی در این مرکز رعایت می‌شود.
وی با اشاره به تغییرات تکنولوژی تصریح نمود : باید تلاش شود این همت صورت گرفته در احداث چنین مکان نمونه و زیبایی به صورت مستمر با تجهیزات مدرن و روز ارتقاء پیدا نموده که در نهایت منجر به کمک به امر توسعه استان در بخش‌های مختلف می‌شود.
امین مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان نیز در این دیدار با برشمردن امکانات پردیس سینمایی بهمن سنندج یادآور شد: این پردیس بزرگترین پردیس سینمایی غرب کشور و مجهزترین سینمای کشور می‌باشد که بخش اعظمی از نیازهای فرهنگی وهنری استان را پوشش می‌دهد.

انتهای پیام
captcha