حضور 700 تیم دانشجویی در هشتمین دوره مناظرات دانشجویی کشور
کد خبر: 3856313
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳

حضور 700 تیم دانشجویی در هشتمین دوره مناظرات دانشجویی کشور

گروه اجتماعی - رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی کشور از حضور ۷۰۰ تیم و برگزاری ۸۰۰ مناظره در هشتمین دوره مناظرات دانشجویی کشور خبر داد.

مهدی کاظمی خالدی، رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی کشور در حاشیه اختتامیه مرحله منطقه‌ای هشتمین دوره مناظرات دانشجویی در کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: مناظرات دانشجویی با هدف تمرین گفت‌وگوی صحیح، علمی و اخلاقی بین دانشجویان برنامه‌ریزی و طراحی شده است و از 8 سال گذشته بین دانشگاه‌های سطح کشور اجرا شده است.
وی با اشاره به اجرای مدل مسابقه‌ای مناظرات دانشجویی افزود: مدل مسابقه‌ای مناظرات دانشجویی موجب شده تا یک فضای شاد و جذابی برای دانشجویان ایجاد شده و دانشجویان به عنوان یک کلاس آموزشی از آن بهره ببرند.
خالدی عنوان کرد: دانشجویان با انتخاب یک گزاره که از موضوعات روز جامعه است، باید نظرات خود را با صدای رسا بیان و مباحث مورد نظر خود را در قالب کار تیمی جمع‌آوری کرده و به صورت علمی با مخالفان نظرات خود گفت‌وگو و بحث کنند.
وی بیان کرد: مناظرات، بهترین فرصت گفت‌وگو و بیان آزاد نظرات و آرای دانشجویان است و موجب می‌شود تا فضای گفتمان اخلاق در دانشگاه‌ها شکل بگیرد.
رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی کشور اعلام کرد: مخاطبان به ویژه مسئولانی که در مناظره دانشجویی حضور می‌یابند، بهتر با نظرات، اندیشه و دیدگاه‌های جوانان در مورد مسائل روز جامعه بیشتر آشنا می‌شوند.
وی با مثبت ارزیابی کردن اجرای طرح مناظره دانشجویان گفت: سال اول این مناظرات با ۱۶ تیم در تهران کار خود را آغاز کرد و در هشتمین دوره مناظره دانشجویی ۷۰۰ تیم با ۸۰۰ مناظره در قالب استانی، منطقه‌ای و کشوری با هم به رقابت می‌پردازند که این نشان دهنده استقبال دانشجویان و اهمیت برگزاری مناظره دانشجویی است.
خالدی با اشاره به برگزاری اختتامیه هشتمین دوره مناظرات دانشجویی کشور در ۱۶ آذرماه سال جاری افزود: موضوعات گزاره‌های انتخابی در این مسابقات در بحث‌های اجتماعی، سیاسی، سلامت، فرهنگی و ... بوده است.
وی با اشاره به اینکه مجموعه‌هایی که به این فضا اعتقاد دارند، در این مناظرات با ما همراه بوده‌اند، یادآور شد: خروجی گزاره‌ها در حوزه‌های مختلف دسته‌بندی شده و برای سیاستگذاری آینده در اختیار مسئولان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha