مناظرات موجب تقویت روحیه انتقادپذیری در جامعه می‌شود
کد خبر: 3856397
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳

مناظرات موجب تقویت روحیه انتقادپذیری در جامعه می‌شود

گروه اجتماعی ــ رئیس دانشگاە کردستان گفت: مناظرات باید اخلاق‌محور باشد و موجب تقویت روحیە انتقادپذیری و بالارفتن آستانە تحمل شرکت‌کنندگان و دانشجویان شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، رحمت صادقی، رئیس دانشگاە کردستان در آیین اختتامیە هشتمین دوره مسابقات مناظرات دانشجویان کشور که امروز، 20 آبان ماه در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: گزارەهای مطرح شدە در این مناظرات موضوعاتی حائز اهمیت است کە بر اساس نیاز جامعە مطرح می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه مناظرات از گذشتە تاکنون برای تبیین و تفسیر موضوعات مختلف در میان دانشمندان رواج داشتە است، افزود: امروزە متأسفانە با وجود فضاهای مجازی مناظرات رو در رو نسبت بە گذشتە بسیار کاهش یافتە است.
رئیس دانشگاە کردستان بیان کرد: رمز موفقیت هر فردی مهارت در بیان آرا و نظرات خود و همچنین دفاع از مواضع و تفکرات خود است.
وی بیان کرد: اینگونە مناظرات تمرینی برای افزایش علمی افراد و بالابردن آستانە صبر و تحمل و گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز در کنار یکدیگر برای شنیدن نظرات گروە مقابل خود است.
صادقی یادآور شد: مناظرات دانشجویی باید بە گونەای باشد کە افراد شرکت‌کنندە از بیان‌ آرا و نظرات خود هراسی نداشتە و قادر بە بیان آشکار و روشن و دفاع از تفکرات خود باشند.

انتهای پیام
captcha