تفرقه موجب نفوذ دشمنان در صفوف مسلمانان می‌شود
کد خبر: 3856400
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲

تفرقه موجب نفوذ دشمنان در صفوف مسلمانان می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیر مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سقز با تأکید بر تقویت وحدت و یکپارچگی کشورهای اسلامی گفت: اختلاف بین مسلمانان موجب ضعیف شدن آن‌ها و در نتیجه تسلط دشمنان بر مسلمانان خواهد شد و از این طریق به‌راحتی بین صفوف مسلمانان رخنه کرده و با این دسیسه مسلمانان را از بین ببرند.

ماموستا عابد نقیبی، مدیر مرکز بزرگ اسلامی و عضو شورای افتا و روحانیت شهرستان سقز در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: با توجه به تغییر جغرافیایی سیاسی در منطقه و دنیای اسلام بعد از بیداری اسلامی نیاز به وحدت اسلامی بین جوامع اسلامی بیشتر از گذشته احساس می‌شود.
وی افزود: وحدت بین مسلمانان موجب خنثی شدن و ناکام ماندن نقشه‌هایی که دشمنان و مستکبران در خلوتگاه خود برای نفوذ بر مسلمانان می‌کشند، خواهد شد و قرآن کریم دراین‌باره می‌فرماید: «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا؛ و همگى به ريسمان خدا چنگ زنيد و پراكنده نشويد».
مدیر مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سقز بیان کرد: مسلمانان از هر گروه و مذهبی، بر اساس پیروی از دستورات دین اسلام به خداوند، پیامبر (ص)، قرآن و اهل‌بیت (ع) عشق می‌ورزند و این امر خود مبنای واقعی وحدت است.
دشمن به دنبال ایجاد خلأ قدرت در کشورهای اسلامی است
وی با اشاره به ترفند جدید دشمنان برای ایجاد اختلاف منطقه‌ای اشاره و عنوان کرد: دشمنان امروز قصد دارند، در کل منطقه غرب آسیا مسلمانان را به جان هم بیندازند و با ایجاد جنگ‌های داخلی، خلأ قدرت را در کشورهای اسلامی به وجود بیاورند تا هرج‌ومرج و کشتار بین مسلمانان شکل بگیرد.
ماموستا نقیبی با تأکید بر تقویت وحدت و یکپارچگی کشورهای اسلامی اعلام کرد: اختلاف بین مسلمانان موجب ضعیف شدن آن‌ها و درنتیجه تسلط دشمنان بر مسلمانان خواهد شد و از این طریق به‌راحتی بین مسلمانان رخنه کرده و با این دسیسه مسلمانان را از بین ببرند.
وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان در طول تاریخ چهل‌ساله انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: جنگ هشت‌ساله، کودتا، فتنه 88 و ایجاد باندهای انحرافی، راه‌اندازی جریان‌های انحرافی متصل به غربی‌ها، شبیخون فرهنگی ازجمله توطئه‌های دشمنان برای شکست کشور بوده که تاکنون با بیداری ملت ایران همه آن‌ها خنثی شده است.
روحانیون با روشنگری از ایجاد تفرقه در جامعه جلوگیری می‌کنند
این روحانی اهل سنت با اشاره به نقش روحانیون در ارتقای وحدت اسلامی بیان کرد: روحانیون و علمای اهل سنت آگاه و بصیر بوده و با درک توطئه‌های دشمنان روشنگری‌های خود را در سطح جامعه انجام می‌دهند و از تفرقه و اختلاف بین مسلمانان جلوگیری می کنند.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت داعش در منطقه عنوان کرد: داعش که محصول سرویس‌های جاسوسی آمریکایی است که برای به هم ریختن معادلات سیاسی در منطقه خاورمیانه و به‌منظور اسلام هراسی در منطقه راه‌اندازی شد.
ماموستا نقیبی با اشاره به اینکه آمریکای جهان خوار به دلیل اینکه از واژه بیداری اسلامی هراس داشت برای آن عنوان «خیزش مردمی» و یا «بهار عربی» را به کار می‌برد، عنوان کرد: درنتیجه با حمایت سرویس‌های جاسوسی اقدام به راه‌اندازی تفکر داعشی کردند تا از رشد و توسعه اسلام جلوگیری کنند.
وی اعلام کرد: اقدامات داعش در ابتدا هراس از اسلام را بین جوامع غربی ایجاد کرد که با روشنگری مسلمانان و ناشناخته بودن رهبران این گروه‌ها، نه‌تنها هراس از دین اسلام را از بین برد بلکه زمینه‌ای برای آشنایی بیشتر مردم جهان با دین اسلام فراهم شد.
مدیر مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سقز اعلام کرد: امروز می‌بینیم که اسلام در منطقه و جهان حرف اول را می‌زند و خود اروپاییان و سیاستمدارانشان اعتراف می‌کنند که اسلام قدرت اول است چراکه هر فکری برای تسلط به اسلام به کار گرفتند با شکست روبه‌رو شد.
وی یادآور شد: این امر نشان می‌دهد که اسلام دینی معنوی و ذاتی و نشأت گرفته از ذات احدیت بوده است و نمی‌توان هیچ تغییر و برهانی بر آن وارد کرد.

انتهای پیام
captcha