راه‌اندازی سامانه کاهش طلاق با عنوان «تصمیم» در استان کردستان
کد خبر: 3856415
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱

راه‌اندازی سامانه کاهش طلاق با عنوان «تصمیم» در استان کردستان

گروه اجتماعی ــ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان از راه‌اندازی سامانه کاهش طلاق «تصمیم» در استان کردستان خبر داد و گفت: این سامانه در اجرای طرح کاهش و کنترل طلاق و همچنین ساماندهی مشاوره‌ها با مشارکت بهزیستی و قوه قضائیه راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، رضا اعظمی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان امروز، ۲۰ آبان ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: در راستای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی استان، سامانه حامی از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم کردستان راه‌اندازی شده است.
وی افزود: واحدهای تولیدی که مشکلات قضایی موجب تعطیلی آن‌ها شده است با مراجعه به این سامانه می‌توانند با ثبت مشخصات و مشکلات خود در ابتدا ثبت‌نام کنند و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان را در جریان مشکل خود قرار دهند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان ادامه داد: در قدم بعدی، با دعوت از دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط، مشکلات موجود را مور بررسی قرار داده و راهکارهای برون از آن نیز موردبررسی قرار خواهد گرفت.
وی در رابطه بااهمیت فعالیت این سامانه در راستای تحقق شعار سال و رونق تولید افزود: تشکیل این سامانه توانسته است بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی را حل و از تعطیلی و توقف آن‌ها جلوگیری کند.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان بیان کرد: طی سال ۹۸ از پرونده‌های ثبت‌شده در این سامانه 52 پرونده بررسی و 35 مصوبه برای این تعداد واحد تولیدی صادرشده است.
وی از ثبت ۱۵ پرونده جدید واحدهای تولیدی استان کردستان در سامانه حامی خبر داد و گفت: در جهت رفع مشکلات این پرونده‌ها به‌زودی اقدام خواهد شد.
اعظمی بیان کرد تأکید کرد: به کلیه محاکم قضایی اعلام‌شده است که در راستای حمایت از فعالان اقتصادی هیچ واحد تولیدی نباید به دلیل عدم پرداخت بدهی مالک تعطیل شود، چراکه این امر منجر به بیکاری کارگران آن می‌شود.
وی ساماندهی مرز رسمی باشماق مریوان را یکی دیگر از اقدامات مهم و مؤثر ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری دانست و گفت:
وی بیان کرد: در راستای اجرای طرح اصلاح سازی جاده‌ها برحسب توان استان و حذف نقاط حادثه‌خیز و جلوگیری از تصادفات، گردنه صلوات آباد، محور سنندج به کامیاران و ورودی ننله و کمربندی بهشت محمدی ازجمله مکان‌هایی است که با کمترین هزینه و بر اساس مصوبات شورای ترافیک رفع مشکل و ایمن‌سازی شده‌اند.
وی به احداث کمربند سبز شهری در راستای ایجاد سرانه فضای سبز در سنندج اشاره و عنوان کرد: شروع ایجاد ۲ هکتار از سال گذشته آغازشده و تاکنون یک هکتار آن به پایان رسیده است.
وی گفت: پارکینگ‌های توقیف وسایل نقلیه تا پایان سال جاری در سطح استان ساماندهی می‌شود و احکام آن‌ها نیز صادرشده و در این مبحث تکالیفی برای دستگاه‌های اجرایی تعیین‌شده است.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان افزود: اجرای طرح ارتقای مجازات جایگزین حبس باهدف کاهش زندانیان در استان اجرا می‌شود و در این راستا احکامی برای بهره‌گیری از محکومین در کارهای عام‌المنفعه یا آموزشی صادر می‌شود.
وی از راه‌اندازی سامانه کاهش طلاق «تصمیم» در استان کردستان خبر داد و گفت: این سامانه در اجرای طرح کاهش و کنترل طلاق و همچنین ساماندهی مشاوره‌ها با مشارکت بهزیستی، قوه قضائیه راه‌اندازی شده است.
اعظمی عنوان کرد: در حال حاضر تمامی طلاق‌ها پیش از حقوقی شدن به مراکز مشاوره ارسال می‌شود و به‌زودی انجام مشاوره پیش از ازدواج هم اجباری می‌شود.
وی افزود: با توجه به افزایش آمار خشونت در استان کردستان لازم است که در این راستا تکالیفی به ارگان‌ها داده شود اما فعالیت اصلی برای کاهش خشونت در جامعه باید توسط خود مردم و رسانه‌ها انجام شود.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان با بیان اینکه اقدامات فرهنگی بیشتری برای کنترل خشم و خشونت در جامعه لازم است یادآور شد: یکی از دستگاه‌های مهم در این زمینه آموزش و پرورش است که ظرفیت خوبی برای کنترل خشونت دارد.
وی به فعالیت دیده‌بان‌های مردمی در استان کردستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دیده‌بان‌های مردمی در حوزه‌های منابع طبیعی و محیط زیست به ما اطلاع رسانی می‌کنند و به زودی حوزه انتخابات هم به این سامانه اضافه می‌شود.

اعظمی یادآور شد: برای حضور در طرح دیده بان های مردمی یک هزار و 3۰۰ نفر کردستانی در سامانه سجا ثبت‌نام کرده‌اند و از این طریق می‌توانند در راستای پیشگیری از وقوع جرم در حوزه‌های یاد شده اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha