25 هزار دانش‌آموز استان کردستان از مناطق عملیاتی بازدید می‌کنند
کد خبر: 3856628
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵

25 هزار دانش‌آموز استان کردستان از مناطق عملیاتی بازدید می‌کنند

گروه سیاسی- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش کردستان گفت: در سال تحصیلی جاری ۲۵ هزار دانش‌آموز دختر و پسر مدارس استان در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در جنوب و شمال غرب کشور اعزام می‌شوند.

حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: امسال سهمیه ابلاغی اردوی راهیان نور به استان از سوی سازمان بسیج کشور اعزام ۱۲ هزار دانش‌آموز مقطع متوسطه دوم به مناطق عملیاتی جنوب و همچنین شمال غرب کشور است.
وی افزود: علاوه بر سهمیه ابلاغی و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ۱۳ هزار نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه اول و دوم در قالب اردوی یک روزه درون استانی از مناطق عملیاتی شمال غرب واقع در شهرستان‌های بانه، سنندج و مریوان بازدید می‌کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش کردستان با اشاره به آغاز اردوهای راهیان نور درون استانی، اعلام کرد: هدف از راه‌اندازی اردوی درون استانی آشنایی بیشتر دانش‌‍آموزان با مناطق عملیاتی و جنگی این استان در دوران دفاع مقدس و رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های جوانان این منطقه است.
وی بیان کرد: تاکنون پنج هزار نفر از دانش‌آموزان مقاطع اول و دوم متوسطه از مناطق جنگی شهرستان‌های مرزی استان بازدید کرده و این روند تا اسفند ادامه دارد ضمن اینکه مرحله اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی جنوب کشور از اواخر اسفند آغاز می‌شود.
نریمانی تقویت مبانی اعتقادی و اخلاقی، ارتقای سطح بینش سیاسی و اجتماعی و الگو گیری دانش‌آموزان از شهدا و ایثارگران از مهم‌ترین اهداف این اردوها اعلام کرد و یادآور شد: برای برگزاری هر چه‌بهتر این اردوها در استان علاوه بر توجه به بُعد کمی، ابعاد کیفی آن نیز مورد توجه است.

انتهای پیام
captcha