وضعیت معیشتی ماموستایان اهل سنت مورد توجه دولت قرار گیرد
کد خبر: 3856836
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳

وضعیت معیشتی ماموستایان اهل سنت مورد توجه دولت قرار گیرد

گروه سیاسی ــ نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به نامناسب بودن وضعیت معیشتی ماموستایان اهل سنت، گفت: از سازمان برنامه و بودجه درخواست داریم به‌صورت ویژه مشکلات معیشتی ماموستایان اهل سنت را مورد توجه قرار دهد.

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان، شامگاه گذشته، 21 آبان‌ماه در شورای برنامه‌ریزی کردستان که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، بیان کرد: اجرای پروژه‌های عمرانی به دلیل آنکه نفع آن به مردم می‌رسد بسیار حائز اهمیت است؛ لذا باید هرچه زودتر عملیاتی شود.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های عمرانی در بخش آب و راه در استان کردستان افزود: اجرای این پروژه‌ها توجه جدی و بیشتر دولت را می‌طلبد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به اهمیت انتقال آب و رسیدن آن به مزارع و شرب مردم افزود: در تعدادی از روستاهای استان کردستان در طول شبانه‌روز فقط یک ساعت آب دارد و این در شأن استان کردستان که خود منبع ذخایر آبی کشور بوده، نیست.

وی عنوان کرد: بهره‌برداری از سد آزاد و انتقال آب به دشت‌های کشاورزی منطقه دهگلان و قروه کار بسیار مفید و تأثیرگذاری برای رسیدن به توسعه استان خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به نامناسب بودن وضعیت معیشتی ماموستایان اهل سنت یادآور شد: از سازمان برنامه و بودجه درخواست داریم به‌صورت ویژه مشکلات معیشتی ماموستایان اهل سنت را مورد توجه قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در چند بخش در استان کردستان برای کل کشور مفید خواهد بود، گفت: کردستان یکی از استان‌هایی است که می‌تواند درآمد ارزی برای کشور داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: احداث نیروگاه سد آزاد یکی از پروژه‌های درآمدزا برای استان و کشور است که باید هرچه زودتر در استان عملیاتی شود. استان کردستان همچنین به دلیل داشتن ظرفیت‌های لازم می‌تواند تأمین‌کننده پروتئین کشور باشد که این امر نیازمند سرمایه‌گذاری است که دولت باید در بخش زیرساختی حمایت‌های لازم را از استان داشته باشد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی به ظرفیت مرزی بودن استان اشاره و عنوان کرد: بعد از اقدامات لازم برای انسداد مرزها به‌منظور جلوگیری از ورود کالاهایی که به نفع استان نیست با افزایش صادرات و راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی بهره لازم را از مرزهای استان ببریم.

انتهای پیام
captcha