افزایش ۳۸ درصدی اعتبارات پروژه‌های عمرانی در کردستان
کد خبر: 3856878
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷

افزایش ۳۸ درصدی اعتبارات پروژه‌های عمرانی در کردستان

گروه اجتماعی ــ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان از افزایش ۳۸ درصدی اعتبارات پروژه‌های عمرانی امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، بهرام نصراللهی‌زاده، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان شامگاه گذشته، 21 آبان ماه در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کردستان که با حضور رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور برگزار شد، اظهار کرد: طرح آبرسانی به سقز در قانون بودجه سال گذشته ۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان بود که این رقم امسال به ۳۳ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه اعتبار تخصیصی طرح راه‌آهن همدان - سنندج در سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان بود که امسال به ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت، افزود: با وجود این تخصیص امسال در مجموع ۳۹۰ میلیارد تومان برای این پروژه تخصیص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان آبرسانی به بانه در سال گذشته را شش میلیارد دانست و افزود: امسال برای این پروژه ۱۲ میلیارد تومان تخصیص یافته است و برای اجرای پروژه سد سیازاخ نیز امسال ۱۸ میلیارد تومان اعتبار بودجه ای اختصاص داده شد.

وی به ساخت بزرگترین مجتمع فرهنگی کشور با ۱۴ هزار متر مربع زیربنا اشاره و عنوان کرد: در سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده و امسال در قانون بودجه ۱۷ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه تخصیص یاغت.

نصراللهی‌زاده با بیان اینکه هزینه پروژه های عمرانی در کردستان به دلیل صعب العبور بودن و کوهستانی بودن استان بسیار بالاست و برای پروژه های عمرانی اعتبار بالایی نسبت به استان های مسطح هزینه می شود.

وی با اعلام اینکه سال گذشته در قانون بودجه برای کریدور شمال - جنوب کشور در محدوده کردستان شش میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که در عمل ۲۴۰ میلیارد تومان به آن تخصیص داده شد، افزود: امسال در قانون بودجه ۱۶۰ میلیارد تومان به این طرح اختصاص یافته که تاکنون ۱۴۰ میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است.

وی اعلام کرد: طرح چهار خطه کردن گردنه صلوات آباد - سنندج نیز امسال در قانون بودجه ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تخصیص یافت که تاکنون ۳۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به این پروژه تزریق شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان با اشاره به افتتاح چهار بیمارستان در چند سال اخیر گفت: بیمارستان سقز در سفر رییس جمهور به استان افتتاح خواهد شد که با بهره‌برداری از این بیمارستان، سرانه تخت بیمارستانی به ازای یک میلیون نفر در کردستان به ۱،۲ تخت خواهد رسید که این رقم از میانگین کشوری بالاتر است‌.

وی با بیان اینکه هدف‌گذاری شده که در سال جاری پوشش گاز طبیعی در جمعیت روستایی استان به ۹۵ درصد برسد، افزود: در صورت تحقق این مهم، درصد پوشش جمعیت روستایی استان ۱۵ درصد از میانگین کشوری بیشتر خواهد شد.

نصراللهی‌زاده دانشگاه کردستان را جزو هزار دانشگاه برتر دنیا دانست و ادامه داد: سال گذشته ۱۸۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه پذیرش شدند و امسال این تعداد به ۵۵۰ دانشجو افزایش یافته است، ضمن اینکه پوشش تحصیلی کودکان نیازمند تعلیم هم ۱۰۰ درصد است‌.

وی به برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از فرودگاه سقز در سال آینده اشاره و عنوان کرد: بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی سقز در قانون بودجه ۵ میلیارد تومان اعتبار دارد که تاکنون ۱۷ میلیارد تومان به آن تخصیص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان یادآور شد: در ابتدای دولت تدبیر و امید راه روستایی استان حدود ۳۶ درصد بود و اکنون برآورد ما این است که به ۵۰ درصد برسیم، این در حالی است که این میزان در کشور ۶۸ درصد است.

انتهای پیام
captcha