وحدت عملی؛ زمینه‌ساز سربلندی و عزت امت اسلامی
کد خبر: 3856954
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰

وحدت عملی؛ زمینه‌ساز سربلندی و عزت امت اسلامی

گروه اجتماعی ــ امام‌جمعه دهگلان گفت: ارکان نظام مقدس انقلاب اسلامی و علمای امت اسلامی، مسئولان و صاحب‌نظران باید به‌صورت عملی وحدت را که زمینه‌ساز سربلندی و عزت امت اسلامی است، ایجاد کنند چراکه دشمنان اصل اسلام را مورد هجمه قرار داده‌اند.

ماموستا سیدعارف عنایتی، امام‌جمعه شهرستان دهگلان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: وحدت یکی از اصول اسلامی ما و از ضروریات تمام جوامع اسلامی است و یکی از مسائلی که خداوند متعال در قرآن بسیار بر آن تأکید دارد، بحث وحدت و یکپارچگی، همدلی و همبستگی بین مسلمانان و تشکیل امت واحده است.

وی افزود: تنها برگزاری جلسات، کنفرانس، همایش و شعار این وحدت را ایجاد نمی‌کند چراکه وحدت یک قاعده شعوری بوده و باید عملی به آن پرداخته شود.

ماموستا عنایتی با تأکید بر اینکه موانع وحدت باید به‌ صورت عملی برطرف شود، بیان کرد: اگر زمینه مرتفع شدن این موانع را فراهم کنیم خودبه‌خود و بدون هیچ شعاری وحدت ایجاد می‌شود اما اگر فقط ادعای وحدت داشته و برای رفع این موانع اقدامی صورت نگیرد، وحدت به معنای واقعی شکل نخواهد گرفت.

وی بیان کرد: در این راستا ارکان نظام مقدس انقلاب اسلامی و علمای امت اسلامی، مسئولان و صاحب‌نظران باید به‌صورت عملی وحدت را که زمینه‌ساز سربلندی و عزت امت اسلامی است، ایجاد کنند چراکه مبنای دشمنیِ دشمنان شیعه یا سنی بودن نیست بلکه آنان اصل اسلام را مورد هجمه قرار داده‌اند.

اتحاد مسلمانان دشمن را رسوا می‌کند

امام‌ جمعه شهرستان دهگلان بیان کرد: امت اسلامی با هر زبان، گویش، مذهب، منش، اعتقاد، باور و تفکری باید در زیر لوای «لا اله الله و محمد رسول‌الله» عملاً به آن اتحاد و یکپارچگی مدنظر دین اسلام دست پیدا کنند تا دشمنان دین اسلام رسوا شوند.

وی تأکید کرد: امیدواریم خداوند متعال به تمام مسلمانان بصیرتی عطا کند تا بتوانیم موانع و چالش‌های عرصه وحدت را شناسایی کرده و برای برطرف کردن این چالش‌ها اقدام کنیم.

ماموستا عنایتی با اشاره به جنایت‌های داعش بیان کرد: جامعه جهانی یک جامعه هوشمند است، تمام سیاستمداران، حاکمان و جوامع بشری به این امر واقع هستند که القاعده، داعش، بوکوحرام، جبهه نصره هیچ‌کدام دینی و مذهبی نبوده بلکه یک جریان سیاسی هستند و از سوی دشمنان اسلام و استکبار جهانی ایجاد شده‌اند.

هدف جریان‌های افراطی

وی با بیان اینکه هدف اصلی جریان‌های افراطی ضربه‌زدن به اصل اسلام است افزود: فقط تعداد معدودی از جوانان ساده‌اندیش عضویت این گروه‌ها را می‌پذیرند و نتیجه این پذیرش این می‌شود که مردم را در قالب جنایت‌های مختلف و عملیات انتحاری قتل‌عام می‌کنند.

امام‌ جمعه دهگلان تأکید کرد: این جریان‌های سیاسی به‌هیچ‌وجه نمی‌توانند به دین اسلام خدشه‌ای وارد کنند چراکه افراطی‌ها و تکفیری‌ها جزء جوامع اسلامی نیستند تا بتوانند بین مسلمانان بدبینی ایجاد کنند و به وحدت اسلامی ضربه‌ای وارد کنند.

وی یادآور شد: این گروه‌های انحرافی دست‌نشانده صهیونیسم غاصب، آمریکای جهان‌خوار و انگلیس جنایتکار هستند که می‌خواهند دین اسلام را یک دین خشن نشان دهند در حالیکه هیچ‌گاه موفق نخواهند شد.

انتهای پیام
captcha