رجوع به قرآن و تأکید بر مشترکات نجات‌بخش مسلمانان است
کد خبر: 3857214
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷

رجوع به قرآن و تأکید بر مشترکات نجات‌بخش مسلمانان است

گروه اجتماعی- یکی از اساتید دانشگاه‌های استان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه اهانت به مقدسات اهل سنت و اهل تشیع خط قرمز نظام است، گفت: رجوع به قرآن کریم و سبک زندگی پیامبر اعظم(ص) و ائمه معصومان(ع) و تأکید بر مشترکات، نجات‌بخش مسلمین است.

به گزارش ایکنا از کردستان، به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت، میلاد پیامبر اعظم (ص) و امام جعفرصادق (ع) و با حضور رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان سنندج، رئیس شوراهای حل اختلاف استان کردستان ، قضات و کارکنان دادگستری سنندج مراسم جشنی امروز، 23 آبان ماه در سالن اجتماعات مجتمع قضایی شهیدبهشتی برگزار شد.
عبدالسلام کریمی، از اساتید حوزه و دانشگاه ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد حضرت محمد مصطفی (ص ) و امام جعفر صادق (ع ) اظهار کرد: پیامبر اعظم اسوه و نمونه اخلاق حسنه بود و عشق به پیامبر سرچشمه خوبی‌هاست.
وی قرآن کریم را رابط بین خالق و مخلوق دانست و افزود: اطاعت از رسول خدا اطاعت از الله تعالی است و مسلمانان شیعه و سنی باید با الگو قرار دادن منش و اخلاق پیامبر در جهت تعالی اخلاق خود تلاش کنند.
کریمی تأکید کرد: حضرت محمد (ص) اسوه مهروزی و انسانیت بود و ما مسلمانان باید حول محور قرآن کریم همواره وحدت خود را حفظ کرده چراکه همین وحدت است که عزت آفرین و سبب تعالی و پیشرفت می‌شود.
وی مسلمانان شیعه و سنی را برادران دینی توصیف کرد و افزود: مردم استان کردستان در تعامل با همدیگر و با حفظ احترام به مقدسات همدیگر، زندگی مسالمت آمیزی دارند.
این استاد دانشگاه‌های استان کردستان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اینکه اهانت به مقدسات اهل سنت و اهل تشیع خط قرمز نظام است، یادآور شد: رجوع به قرآن کریم و سبک زندگی پیامبر اعظم (ص) و ائمه معصومان (ع) و تأکید بر مشترکات، نجات بخش مسلمین است.
شایان ذکر است؛ از جمله برنامه های این مراسم اجرای مداحی گروه دف‌نوازی «نالی» در مدح رسول الله (ص) و اصحاب ایشان بود.

انتهای پیام
captcha