20 برنامه شاخص در حوزه قرآن، عترت و نماز در مدارس کردستان اجرایی می‌شود
کد خبر: 3857493
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲

20 برنامه شاخص در حوزه قرآن، عترت و نماز در مدارس کردستان اجرایی می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش کردستان از اجرای 20 برنامه شاخص در حوزه قرآن، عترت و نماز در مدارس استان کردستان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان کردستان در همایش پیش اجلاس استانی نماز با عنوان «نماز و مدرسه» که امروز، 25 آبان ماه در مجتمع امام خمینی (ره) آموزش‌وپرورش برگزار شد، گزارشی از اهم اقدامات آموزش‌وپرورش استان کردستان در راستای توسعه، ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ نماز بین دانش‌آموزان ارائه کرد و بابیان اینکه در این حوزه 50 برنامه در حال اجرا است؛ گفت: 20 برنامه شاخص با حوزه قرآن، عترت و نماز مرتبط است.
نریمانی از اقامه نماز جماعت در 100 درصد مدارس استان خبر داد و افزود: از سه هزار واحد آموزشی بالغ‌بر دو هزار 400 مدرسه شرایط اقامه نماز جماعت رادارند و هزار و 300 مدرسه استان کردستان دارای نمازخانه استاندارد است.
جذب 300 ماموستا و روحانی در مدارس کردستان
وی از جذب 300 نفر از ماموستایان و روحانیون از طریق مرکز بزرگ اسلامی به‌عنوان امام جماعت مدارس استان خبر داد و بیان کرد: مشخصات 500 نفر از همکاران فرهنگی نیز علاوه بر این 300 نفر به‌عنوان امام جماعت مدارس در سامانه ثبت و مشغول به فعالیت هستند.
نریمانی برگزاری جشن شکوفایی (تکلیف) برای همه دانش‌آموزان نماز اولی، برگزاری مسابقات انشای نماز بین 25 هزار و 900 نفر از دانش‌آموزان، شرکت 4 هزار و 430 نفر دانش‌آموز در مسابقات اذان و شرکت 4 هزار و 500 نفر دانش‌آموز در مسابقات احکام را از دیگر اقدامات حوزه قرآن، عترت و نماز استان برشمرد.
نریمانی همچنین اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه را یکی از برنامه‌های ارزشمند و تأثیرگذار در حوزه قرآن دانست و گفت: در این طرح علاوه بر اینکه دانش‌آموزان در مدرسه برنامه‌هایی در حوزه قرآن اجرا می‌کنند در مساجد هم‌جوار نیز به اجرای برنامه‌های قرآنی می‌پردازند.
تجهیز نمازخانه مدارس کردستان به هفت هزارمتر فرش محراب
وی از تجهیز نمازخانه مدارس استان به 7 هزار متر فرش طرح محراب خبر داد و گفت: اختصاص زنگ نماز در برنامه هفتگی دانش آموزان نیز یکی دیگر از کارهای مهم در حوزه قرآن است.
نریمانی برگزاری دوره توانمندسازی مدیران متوسطه اول و دوم (طرح مبین)، دوره آشنایی با شیوه‌های دعوت به نماز برای مدرسان آموزش خانواده، دوره توانمندسازی مدیران مدارس غیردولتی، برگزاری سه هزار گفتمان دینی برای دانش‌آموزان با همکاری دستگاه‌های فرهنگی و برگزاری دوره تقریب مذاهب برای 800 نفر از همکاران فرهنگی را از دیگر برنامه‌های این حوزه عنوان کرد.
وی اجرای طرح حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم را یکی از طرح‌های مؤثر و جریان‌ساز در این حوزه دانست و گفت: تعهد استان شرکت 20 هزار دانش‌آموز در این طرح بود که با حمایت دستگاه‌های فرهنگی و مدیرکل آموزش‌وپرورش استان 50 هزار دانش‌آموز در سامانه ثبت‌نام کردند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش کردستان در پایان کمک مسئولان استان جهت توسعه و تجهیز نمازخانه‌های مدارس، تأمین امام جماعت مدارس و شرکت مدیران اجرایی در نماز جماعت مدارس از مهم‌ترین خواسته و انتظار معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش کردستان از مسئولان و دستگاه‌های فرهنگی استان بود.

انتهای پیام
captcha